×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
همایش استانی ستارگان کرامت در نیشابور برگزار شد

 

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف خراسان رضوی؛ همزمان با ایام دهه کرامت و سالروز تکریم و تجلیل مقام امامزادگان و بقاع متبرکه کشور، همایش استانی”ستارگان کرامت” با حضور مدیر کل و معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان رضوی، روسا و کارشناسان فرهنگی ادارات اوقاف، مدیران وخادمان بقاع متبرکه شهرستان های خراسان رضوی در بقعه متبرکه امام زاده عبدالله(ع) روستای فدیشه شهرستان نیشابور برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر حیدری کاشانی، در سخنرانی خود در این همایش گفت: نکته مهمی که در مورد امام زادگان و بقاع متبرکه باید مورد تاکید خادمان و اصحاب بقاع باشد، این است که این مکانها باید تجلی گاه و محل اتصال بنده با خدا باشد و بتوانیم برای کسانی که به اینجا پناه می‌آورند فضایی را آماده کنیم که از سمت غیر خدا به سمت خدا هدایت شوند.

وی تصریح کرد: هدف اتصال عبد به خدا است و این مکانهای الهی دارای فرار به سمت خدا هستند، امامزاگان و سلوک شخصی ما باید برای این باشد که هدف خدا باشد و دنیا نباشد و مرتب پالایش شود.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی تاکید کرد: ما باید تمام خدمت و قوت مان را در محضر خدا بیاوریم، کسی که خدایی شود به سرچشمه تمام عزت ها و قدرت ها متصل می‌شود.

در ادامه این همایش حجت الاسلام احمدزاده، مدیرکل اوقاف خراسان رضوی نیز با اشاره آیه مودت بیان کرد: ما باید به این سلاله های پاک اهل بیت(ع) در نقاط مختلف کشور توسل و توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما باید خداوند را شکر مصاعف کنیم که پنجره ای از نورانیت اهل بیت(ع) را در این دیار و مکان، شهر و روستا در جوار مضجع نورانی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به ما ارزانی داشته است و می‌توانیم در سایه نور و رحمت این سلاله حضرت فاطمه (س) زندگی می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی با اشاره به جایگاه بالا و ارزشمند حدیث کسا، اظهار کرد: باید قدردان باشیم که از زبان حضرت زهرا(س) اینگونه صریح و شفاف روایت را نقل کردند و اهل بیت عصمت و طهارت را اینگونه معرفی می‌کنند.

در پایان این همایش از ۳۹ نفر از اصحاب بقاع متبرکه شهرستان های خراسان رضوی نیز تقدیر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.