×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
هدف گذاری دولت افزایش ۳ برابری ظرفیت مسیرهای ترانزیتی است

به گزارش توس اکو و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، داود منظور صبح امروز در آیین افتتاح باند دوم  قطعه اول جاده مشهد-سرخس گفت: امروز توفیق حاصل شده که بخشی از اقدامات انجام شده افتتاح شود و هدف از اجرای این طرح‌ها افزایش رضایت عمومی و‌ کمک به اقتصاد ملی است. راه‌های مواصلاتی برای دولت اهمیت راهبردی دارد مخصوصا راه‌هایی که به ترانزیت کالا کمک می‌کند.
وی گفت: ما باید ظرفیت‌های داخل کشور را به گونه‌ای توسعه‌ دهیم‌ که جایگاه خود را در این کریدورهای بین‌المللی تثبیت کنیم. ما در سازمان برنامه و بودجه تاکید داریم نقشه جامع مسیرهای ترانزیتی کشور در منطقه تسریع شود و این مسیرها تکمیل شود. این مسیرها شامل جاده و ریل و مسیر هوایی است. هدف گذاری کرده‌ایم که ظرفیت فعلی مسیرهای ترانزیتی در کشور سه برابر شود.

منظور خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی‌ اتصال مسیر ریلی چابهار به مشهد در دستور کار است که بخش‌هایی از آن در حال انجام است و بخشی از آن افتتاح شده و‌ کمک می کنیم که این پروژه هرچه زودتر به پایان برسد.

وی ادامه داد: مسیرهای مواصلاتی استان مانند سرخس، دوغارون و درگز جزو اولویت‌ها است و این مسیرها در شان و تراز جمهوری اسلامی ایران نیست. مسیرهای بین‌المللی باید ترازمند باشد.

منظور تصریح کرد: پروژه امروز نیز بسیار اهمیت دارد. بخش‌هایی از این پروژه انجام شده و این طرحی است که سال ها از شروع آن گذشته است. چنین طرح‌هایی‌ باید با سرعت به پایان برسد.  مردم چشم به راه مانده‌اند و این اتفاق زیبنده نیست.

معاون رییس جمهور گفت: از این نوع طرح‌ها در کشور وجود دارد و امیدواریم این دولت بتواند انتظارات مردم را با همه ظرفیت تکمیل کند. نیروهای جهادی بهترین و مهمترین ظرفیت ما در این زمینه است.

وی تصریح کرد: رویکرد ما در تامین مالی طرح‌ها این است بتوانیم از ترکیب منابع دولت و غیر دولتی استفاده کنیم. قانون جذب سرمایه‌های خصوصی در تکمیل بزرگراه‌ها بسیار اهمیت دارد. این قانون همچنین نیاز به بازنگری دارد و الان پاسخ‌گو نیست. باید ظرفیت بخش غیر دولتی را به میدان بیاوریم. مسئله راه‌ها مسئله جان مردم است و ما در برابر آن مسئول هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.