×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
نوسانات ارزی، چالش پیش روی تمام کارخانه های کشور است

عضو هیات رئیسه انجمن شیشه ایران گفت: چالش پیش روی تولید تمام کارخانجات کشور، نوسانات ارزی است.

وی در خصوص چالش های پیش رو گفت: چالش پیش روی تولید تمام کارخانجات کشور، نوسانات ارزی است. ایران جمعیت ۷۱۰ میلیون نفری کشورهای همسایه را دارد که با جمعیت هندوستان ۲ میلیارد و ۱۰۰ هزار نفری می شود. ما غنی ترین منابع اولیه تولید چینی و سرامیک را در استان آذربایجان شرقی را داریم و بزرگترین مصرف کننده این منابع استان خراسان رضوی است، ما انتظار داریم این معدن در اختیار انجمن های ایرانی بگذرانند.

مهدی ایمانی بیان کرد: شهرک صنعتی توس مشهد از بهترین شهرک های صنعتی کشور در زمینه های مختلف است. ۲۷ هزار نفر نیروی شاغل مزیت خوبی است تا از ظرفیت یکدیگر در شهرک استفاده کنیم . باید هم افزایی شود. امیدواریم هیات مدیره شهرک صنعتی توس آن را به نمونه شاخص در کشور تبدیل کنند.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه صنعت شیشه و اپال در دنیا در اختیار فرانسه است، افزود: در این کشور برای هر محصول چینی یک کوره وجود دارد و با توجه به ظرفیت‌های موجود، این کشور بخش قابل توجهی از نیاز دنیا در این زمینه را تامین می‌کند؛ این در حالی است که این کشور فاقد نفت و منابع معدنی است. از طرفی امروزه جمعیت کشورهای اطراف ما حدود ۸۰۰ میلیون نفر است که این جمعیت، بازار مصرف خوبی برای تمام صنایع تولیدی داخل کشور است و باید در این زمینه تدبیر لازم اندیشیده شود.

عضو هیات رئیسه انجمن شیشه ایران در ادامه با بیان اینکه درد مشترک همه صنایع و حوزه‌ها دخالت‌های دولت است و به نظر می‌رسد در این زمینه بالاترین انتظار فعالان اقتصادی این است که دولت کاری به بخش خصوصی نداشته باشد، اظهار کرد: متاسفانه سایه قیمت‌گذاری دستوری بالای سر صنایع مختلف از جمله صنعت چینی کشور است که در این زمینه لازم است سیاست بلندمدتی برای کاهش دخالت‌های دولت در اقتصاد و آزادسازی قیمت‌ها در کنار فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در دستور کار قرار بگیرد.

ایمانی افزود: پیشنهاد ما این است که دولت معادنی را که مورد نیاز صنایع است به بنگاه‌ها واگذار کند و معادل ریالی آن را دریافت کند.

عضو هیأت رئیسه انجمن شیشه ایران تصریح کرد: در حال حاضر ۶۵ درصد از سهام این کارخانه دست بخش خصوصی و ۳۵ درصد مربوط به گروه سرمایه‌گذاری توسعه ملی ایران با نماد «وبانک» است و امیدواریم به زودی از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شویم و بعد از سه سال سوددهی وارد بورس شویم.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب مجموعه، بازیافت و برگشت چرخه آب است که آب مصرفی تمام شرکت ها جمع آوری و تصفیه می شود و بخشی برای تولید، برخی در فضای سبز و قسمتی برای آتش نشانی استفاده می شود. روزانه ۲۷۰ متر مکعب، برگشت آب به چرخه تولید را داریم که از هدر رفت آب جلوگیری می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.