×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
نوآورترین شرکت های جهان در سال ۲۰۲۳

از معیارهای برجسته دیگر می توان به قابلیت های افراد و فناوری (از جمله هوش مصنوعی) و فرهنگ نوآوری‌محور اشاره کرد.

ده رتبه برتر فهرست ۲۰۲۳ به ترتیب به شرکت های اپل، تسلا، آمازون، آلفابت، مایکروسافت، مدرنا، سامسونگ، هوآوی، بی‌وای‌دی و زیمنس اختصاص داشته است.

به گفته بی‌سی‌جی، این فهرست اقدامات رهبران آماده برای ارائه نوآوری برای پیشی گرفتن از رقبای خود را بررسی می کند. همچنین، این که نوآوری چگونه انعطاف‌پذیریشان در برابر بی ثباتی های اقتصادی را افزایش داده و به آنها در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند، بررسی می شود.

رهبران آماده ارائه نوآوری از سوی بی‌سی‌جی به عنوان افرادی توصیف می شوند که آماده توسعه محصول، فرایند، و نوآوری های مدل کسب و کار هستند که می توانند تاثیر پایداری داشته باشند.

گزارش بی‌سی‌جی تاکید ویژه ای بر اهمیت روزافزون هوش مصنوعی برای حوزه های کلیدی کسب و کار داشته و نگاهی دقیق به این دارد که برندگان اولیه چگونه پتانسیل هوش مصنوعی را می گشایند.

نوآورترین شرکت های جهان در سال 2023

تداوم تسلط شرکت های فناوری و توجه به صرف هزینه برای نوآوری

به رغم بادهای مخالف موجود در بازار طی سال ۲۰۲۲، شرکت های فناوری همچنان تسلط خود بر ۵۰ شرکت برتر از جمله ۱۰ شرکت برتر را با ۱۸ جایگاه در فهرست امسال حفظ کرده اند.

پس از آنها، شرکت های فعال در بخش حمل و نقل و انرژی با ۱۷ جایگاه بیشترین سهم را در فهرست نوآورترین شرکت های بی‌سی‌جی به خود اختصاص داده اند.

شرکت های فعال در زمینه محصولات و خدمات مصرفی با هشت جایگاه، بهداشت و درمان با شش جایگاه و مخابرات با یک جایگاه در رده های بعدی قرار دارند.

نوآوری
نوآوری
نوآوری
نوآوری
نوآوری
نوآوری

در گزارش بی‌سی‌جی ارزیابی این که یک رکود بالقوه در سال ۲۰۲۳ چگونه واکنش بسیار متفاوتی نسبت به بحران مالی سال ۲۰۰۹ ایجاد کرد نیز دیده می شود.

در سال ۲۰۰۹ بیشتر شرکت ها هزینه های خود را برای نوآوری مهار کرده و کاهش دادند، اما ۷۹ درصد از شرکت های مورد بررسی در سال ۲۰۲۳، نوآوری را یکی از سه اولویت اصلی خود عنوان کرده و ۶۶ درصد آنها برنامه هایی را برای افزایش هزینه ها در این زمینه ارائه کرده اند.

یکی دیگر از نکات قابل توجه فهرست بی‌سی‌جی این است که شرکت های برتر در زمینه نوآوری فقط به موارد فعال در زمینه فناوری محدود نمی شوند. مک دونالد (جایگاه ۳۴ام فهرست) از سوی بی‌سی‌جی به عنوان شرکت پیشرو صنعت رستوران‌داری در نوآوری و سرمایه گذاری در فناوری عنوان شده است.

به عنوان نمونه، مک دونالد به تازگی استارت‌آپ Apprente را خریداری کرد که فناوری های مبتنی بر صدا را توسعه می دهد. همچنین، شرکت Dynamic Yield توسط مک دونالد خریداری شده است که در زمینه ایجاد تجربیات آنلاین قابل سفارشی‌سازی تخصص دارد. مک دونالد قصد دارد از این فناوری ها برای بهبود زمان سفارش و ارائه انتخاب های بهتر به مشتریان خود استفاده کند.

تقسیم شرکت ها بر اساس ملیت

فهرست نوآورترین شرکت های بی‌سی‌جی از نظر جغرافیایی نیز متنوع است که تقریبا به طور مساوی بین آمریکای شمالی و بقیه جهان تقسیم شده است. اروپا و آسیا حضور خوبی در این فهرست دارند و خاورمیانه با شرکت نفتی آرامکو (جایگاه ۴۱ام فهرست) برای نخستین بار به این رتبه‌بندی پیوسته است.

نوآورترین شرکت های جهان در سال 2023

آمریکا و چین دو کشوری هستند که سهم خود را در فهرست بی‌سی‌جی طی یک دهه گذشته افزایش داده اند و شرکت های اروپایی را کنار زده اند. همچنین، کاهش سهم شرکت های ژاپنی و کره جنوبی چشمگیر بوده است.

با توجه به رشد اقتصادی چین این احتمال وجود دارد که در آینده شرکت های بیشتری از این کشور وارد فهرست نوآوری بی‌سی‌جی شوند. در حال حاضر، هوآوی بالاترین جایگاه (رده هشتم) را در این فهرست بین شرکت های چینی به خود اختصاص داده است. این شرکت از سال ۲۰۱۴ در فهرست ۵۰ شرکت برتر بی‌سی‌جی در زمینه نوآوری حضور داشته است. در آن سال هوآوی جایگاه ۵۰ام را به خود اختصاص داده بود./عصرایران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.