×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نمایشگاه مامنی برای تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش توس اکو، مسعود میرزایی افزود: به کمک معاون پشتیبانی فناوری, دکتراخلاقی ازماه‌های قبل شروع به برنامه‌ریزی کردیم تا نمایشگاه مامنی برای بحث تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان بشود .

وی درافتتاحیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی در مشهدبا اشاره به چند ویژگی متمایز این نمایشگاه درهفته پژوهش امسال نسبت به سال های قبل، بیان داشت : سعی مان برآنست که این گونه نباشد که صرفا چند روزی بازدید صوری از نمایشگاه شکل بگیرد و در آخر امر هم با خرج بیت المال عایداتی نداشته باشد. لذا امسال یک هزار متر مربع فضا را به یکصد شرکت فناور، نو آور و دانش بنیان استان اختصاص داده‌ایم که در این چند روز آنجا محلی برای ارائه ویژگی‌های محصولات این شرکت‌هاباشد .

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی  تاکید کرد: از ویژگی های مهم دیگر این نمایشگاه امسال که می توان به آن اشاره کرد بحث اینست که تمام مراکز فناوری و نوآوری استان در این نمایشگاه حضور دارند و در واقع ما یک پیکر واحد شدیم و همانگونه که در روایات دینی و قرآن آمده است ، اعتقاد داریم که برکت در حضور همگی در کنار هم می‌باشد .

وی ادامه داد: از این رو یک پاویون ویژه نیز متشکل از تمام عناصر و بازیکنان عرصه فناوری و نوآوری استان تشکیل داده‌ایم که امیدواریم برای کل کشور الگویی بشود و این پیغامی برای مسئولین باشد که ما با هماهنگی و هم افزایی کامل در راستای مرتفع کردن نیازهای استان و کشور برای ایجاد ثروت آفرینی درکنار هستیم .

میرزایی تصریح کرد: از اولین روزهای به عهده گرفتن مدیریت پارک علم و فناوری با اتاق فکری که با معاونین و مدیران ارشد پارک داشتم ،به نحوی خواستیم نقش اقتصاد دانش بنیان بر تولید ناخالص تولید کشور راارتقا بدهیم.

این در حالیست که اگر به کشورهای اطراف خودمان نگاهی بیندازیم عددناخالص تولید شان عددبالایی است و متاسفانه این عدد برای کشورما زیر یک می‌باشد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل سعی کردیم در مردمی‌سازی فناوری ، پرقدرت و پرسرعت جلو برویم و به اعتقاد من یکی از ابعاد مردمی‌سازی ،فرصت دادن به دانش آموزان استان و کشور است . از این رو در نمایشگاه سال قبل و همچنین در نمایشگاه فعلی یکی از بهترین غرفه‌ها را به آموزش و پرورش داده‌ایم ، برای آنکه بتوانیم اهمیت موضوع فناوری و نوآوری را به دانش آموزان بخوبی توضیح و انتقال دهیم و امیدوارم این تغییر رویکرد برای دانش آموزان انجام شود که آن ها دانسته وارد مقاطع تحصیلی دانشگاهی خود بشوند .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.