×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
 واردات بیش از ۴۵ هزار تن قهوه در سال به کشور

به گزارش توس اکو؛ محسن داوری، فرماندار شهرستان مشهد در مراسم افتتاح کارخانه قهوه و فرآورده‌های جانبی کیهان گیتی فرداد، گفت: این هفته به نام جهاد نامگذاری شده که به واقع این هفته‌ ی جهادگری است. معنی جهاد از تلاش می‌آید. جهاد ابعاد وسیعی پیدا کرده است. بیشتر جهاد را جنگ با دشمن معنی می‌کنیم ولی امروز باید در عرصه های که خدمت رسانی به مردم است، جهاد و تلاش کنیم.

وی افزود: در این هفته در این مکان یک اقدام جهادی اتفاق افتاد که به موسسین آن باید تبریک گفت که امروز از یک واحد صنعتی که توانمندی قابلی دارد بهره‌برداری می‌کنند. این جوانان باور داشتند که ما می‌توانیم و اینکه امیدوار به آینده بودند.

داوری تاکید کرد: کسانی که در عرصه های مختلف حرفی برای گفتن دارند، همه می‌گویند، از یک کار کوچک و غیر باور شروع کردیم و امروز به این مرحله از پیشرفت رسیدیم.

وی تاکید کرد: ما نه تنها نباید برای کار آنها مشکل ایجاد کنیم که باید کارشان را تسهیل کنیم. ما برای توسعه و تسهیل پیشرفت و توسعه فعالیت آنها مطابق قانون هر کاری باشد کوتاهی نمی‌کنیم.

غلامرضا قنبری، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ایجاد اینگونه واحدها در راستای اشتغال و تامین نیاز کشور است، که در کاهش قیمت در بازار نقش ایفاء می‌کند.

وی با اشاره به اینکه واردات قهوه بالغ بر ۴۵ هزار تن در سال است، عنوان کرد: در داخل کشور بیشتر در عرصه صنایع غذایی کاربرد دارد. اما به لحاظ خواص و فرآورده‌های آن در حوزه‌های بهداشتی و درمانی، صنایع پوست و چرم از فرآورده‌های این محصول استفاده می‌شود. در داخل کشور در فرآوری این محصول کمبود احساس می‌شود تا باعث کاهش واردات آن از خارج از کشور گردد.

محمد میری دیسفانی، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد نیز بیان داشت: شهرستان مشهد در بخش کشاورزی ظرفیت بالایی دارد. در سال ۳۷۴ واحد صنفی فرآوری محصولات کشاورزی را انجام می‌دهند که اشتغال‌زایی خوبی را بصورت مستقیم و غیر مستقیم رقم زده است.

وی با اشاره به توسعه صنایع تبدیلی برای عرصه محصولات با قیمت پایین به بازار، ادامه داد: در سه ماهه امسال، ۱۵ واحد پروانه بهره‌برداری و ۱۰ واحد پروانه تاسیس صادر شده‌است، که باعث اشتعال ۱۲۰ نفر صرفا در صنایع تبدیلی گردیده است.

میری اظهار کرد: یک اقدام مهم کاهش ضایعات محصولات و افزایش ضریب تبدیل بصورت ضریب انتقال، بهبود صادرات و ممانعت از خام فروشی بوده است که مهمترین نتیجه این عمل، بهبود ارزش افزوده و ظرفیت اقتصادی است.

لازم به ذکر است؛ شرکت کیهان گیتی فرداد با نام تجاری استانس، در سال ۱۳۹۰ از یک قهوه فروشی کوچک با سرمایه شخصی دو دوست شروع و بعد تبدیل به کارگاه کوچک گردید و اکنون شاهد افتتاح کارخانه هستیم. این مجموعه در یک بازه زمانی ۶ ماهه، با هزینه ۴۷ میلیارد تومان با ظرفیت ۲ هزار تن در سال به بهره‌برداری رسیده است.این مجموعه اشتغال ۴۰ نفر بصورت مستقیم و ۹۵۰ نفر بصورت غیر مستقیم را فراهم نموده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.