×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نمایشگاه بین‌المللی صنعت سنگ در مشهد آغاز به کار کرد

این نمایشگاه به همت انجمن سنگ ایران و با حضور هیات‌هایی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، پاکستان، چین و لبنان به همراه ۱۵ شرکت از خراسان رضوی و ۵۰ شرکت از استان های تهران، اصفهان، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی و غربی، یزد و اردبیل گشایش یافته است.

 

ایران محصولات بسیار باکیفیتی تولید می‌کند

مصطفی بیرم، وزیر کار لبنان، در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد در جمع خبرنگاران درباره برگزاری این‌ نمایشگاه‌ و معرفی ظرفیت‌های کشورمان اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه دلیلی بر پیشرفت ایران و غلبه بر تحریم‌های ظالمانه است.

وی افزود: قطعا برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها بر روابط ۲ کشور ایران و لبنان تاثیر خواهد گذاشت. لبنان در منطقه بسیار استراتژیکی واقع شده و کشوری است که در حوزه ترانزیت بین‌المللی فعال است و می‌تواند خدمات بزرگی ارائه کند.

وزیر کار لبنان با ضمن درخواست برای برگزاری این نمایشگاه در لبنان تصریح کرد: به نظرم وقتی فعالان اقتصادی لبنان ببینند که چنین نمایشگاهی با چنین کیفیتی برگزار می‌شود، قطعا وارد مشارکت با فعالان اقتصادی ایران خواهند شد.

بیرم افزود: ایران محصولات بسیار زیبا و باکیفیتی تولید می‌کند که نیازمند بازاریابی است. افزایش روابط با ایران موجب بازاریابی و معرفی بیشتر این محصولات خواهد شد. خیلی‌ها ایران را دست‌کم می‌گیرند ولی وقتی چنین توانایی‌ها و ظرفیت‌هایی را در این کشور مشاهده می‌کنند، نظرشان درباره ایران تغییر کرده و نسبت به سرمایه‌گذاری در آن تجدید نظر می‌کنند.

وی درباره برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در لبنان و تاثیر آن بر افزایش مراودات تجاری میان ۲ کشور تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه تخصصی بر روابط سیاسی و اقتصادی ۲ کشور تاثیرگذار است اما همچنان به شناسایی ظرفیت‌های ۲ طرف نیاز است.

 

برگزاری نمایشگاه تخصصی؛ راه عرضه دستاوردها به کشورهای خارجی

در ادامه، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار بیان کرد: نمایشگاه بسیار خوبی برگزار شد که شاخصه‌هایی مثل تنوع، نظم و معرفی دقیق دستاوردها و محصولات را دارا بود. وزرای کشورهای خارجی تجربه موثقی از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی دارند و این نمایشگاه در قیاس با دیگر نمایشگاه‌های تخصصی، بسیار خوب برگزار شد.

علیرضا عسگریان با اشاره به حضور وزیر کار لبنان در این نمایشگاه، درخصوص افزایش روابط بین این دو کشور و برگزاری نمایشگاهی مشابه در کشور لبنان بیان کرد: سلسله نمایشگاه‌هایی درحال برگزاری است و این وظیفه اصلی ماست تا ظرفیت‌های داخل کشور را به دیگر کشورها عرضه کنیم. این نمایشگاه در نشان دادن ظرفیت‌های کشور در حوزه سنگ‌ها ها خوب عمل کرد. برگزاری نمایشگاهی مشابه این نمایشگاه در اواخر شهریور و اوایل مهرماه در لبنان تکمیل کننده‌ی آن خواهد بود و موجب استحکام بین دو ملت، تبادلات فرهنگی و ثمرات دیگری خواهد شد.

 

توجه ویژه شهرداری مشهد به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی

شهردار مشهد نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: خوشحالیم که در نمایشگاه بین المللی میزبان صنعتگران حوزه سنگ هستیم. این نمایشگاه‌ محلی است که در آن به صورت کاملا ویژه و فنی، تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و خریداران سنگ با هم جمع هستند.

محمدرضا قلندر افزود: استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گرفته و دعوت می‌کنم از کلیه مصرف کنندگان صنایع سنگی که از آن بازدید و نیاز خود را تامین کنند تا تعامل مناسبی بین خریدار و تولید کننده برقرار شود.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه در لبنان بیان کرد: شهرداری مشهد و نماینده ما یعنی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران را در لبنان برگزار خواهند کرد و کلیه صنایع مرتبط محصولات خود را ارائه خواهند داد که یکی از بزرگترین نمایشگاه ‌های اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور خواهد بود.

قلندر با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه ‌های تخصصی در دستورکار شهرداری مشهد قرار دارد افزود: هر هفته تقریبا یک نمایشگاه اختصاصی را در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌کنیم. در صنایع مختلف ساختمانی هم نمایشگاه‌هایی داشتیم و برگزاری این نمایشگاه‌ها را یکی از تکالیف خودمان می‌دانیم.

لازم به ذکر است که در این نمایشگاه ۶۵ شرکت فعال در حوزه سنگ و معادن از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که از این میان ۱۵ شرکت به استان‌ خراسان تعلق دارد. دومین نمایشگاه بین‌المللی سنگ مشهد از ۱۳ لغایت ۱۶ تیرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.