×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نخستین دوره جایزه شهردار برتر خراسان رضوی برگزار شد

 

 

مسئولیت فرهنگی و هویتی شهرداران

به گزارش توس اکو، وزیر کشور در این مراسم که همزمان با سالگرد شهید باکری و روز شهردار برگزارشد، گفت: اهمیت کار شهر‌ها بسیار بالاست و شهر باید یک مجموعه با یک هویت اصیل باشد و این لازمه اش این است که هنجار‌های یک شهر قوی باشد و هنجار‌های مثبت در آن حاکم باشد.

وحیدی افزود: شهردار یک مسیولیت فرهنگی و هویتی دارد چه از لحاظ مبلمان شهری و چینش مختلف بخش‌های مختلف باید یک هویتی داشته باشد تا اصالت مردم شهر حفظ شود و باید در شهر‌ها حفظ شود.

وی به سیاست‌های ابلاغی رهبر اشاره کرد و گفت: در معماری شهری باید هویت شهر حفظ شود و در کنار آن اقتصاد شهری باید حفظ و برای آن برنامه و طراحی داشته باشیم.

وزیر کشور گفت: منظر شهری یکی از موضوعات مهمی است که ترکیبی از مسائل هویتی، اقتصادی و اجتماعی است و باید این موضوع عمق داشته باشد و در این سیما منظر شهر همچون نداشتن تکدی گری، کودکان خیابانی، معتادان متجاهر مسئولیت اجتماعی بالایی میخواهد و باید با تلاش به دنبال شهر پر نشاط، سلامت و کمترین فشار روانی مواجه باشد و در این مسیر باید حمل و نقل، شهر تمیز، فضا‌های آرام و سر سبز برای خانواده و شهر را باید با این چهره شناخته شود.

وحیدی افزود: شهرداری یک کار اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و خدماتی است و شهر آن است مردم احساس همبستگی کنند و بیشتر شهر‌های با بهره گیری از فضای ایثار و شهادت فضای معنوی دارد و این موضوع به شهرداران کمک میکند و قابل ارزش است.

شهرداران و دهیاران بازوان خدمات هستند

استاندار خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: ایجاد هم افزایی و هماهنگی در بخش های مختلف بر شکوفایی بیشتر کمک خواهد کرد.

یعقوبعلی نظری افزود: دستگاه ها ضمن انجام وظایف محول شده باید جهت توسعه بیشتر در خدمات با یکدیگر هم افزایی نیز داشته باشند.

وی ادامه داد: دستگاه های تخصصی و دارای امکانات نیز از این سازمان ها باید حمایت کنند.

ارسال ۴۹۹ طرح از ۸۵ شهرداری

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در این همایش گفت: امسال برای نخستین بار در کشور با داوری، هیات تخصصی از اساتید و پیشکسوتان حوزه مدیریت شهری در ۹ محور حوزه های باز آفرینی، درآمد پایدار، عمران شهری، خدمات شهری، حمل ونقل و نهضت ملی مسکن، مشارکت مردمی وترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهردار برتر انتخاب شد.

جواد خدایی ادامه داد: برای انتخاب شهردار برتر با توجه به ارائه خدمات توسط ۹۶ شهرداری به مردم استان در ۹ محور تخصصی فراخوان داده شد و در نتیجه این فراخوان ۴۹۹ طرح از ۸۵ شهرداری بصورت خود اظهاری به دبیرخانه ارسال شد.

وی تصریح کرد: این هدایا بر اساس ابتکار و توانمندی‌های شهردارها و بر اساس ظرفیت های هر شهرداری انتخاب شده است.

در این مراسم به شهرداران برتر گناباد، تایباد، مشهد، تربت‌حیدریه خلیل‌آباد، رضویه، شاندیز و.. با موضوعات محوری نهضت ملی مسکن، کسب درآمدهای پایدار، خدمات شهری، حمل‌ونقل، مشارکت مردمی و ایثار و شهادت، با حضور وزیر کشور مدال شهردار برتر اهدا شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.