×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
میزان نهاده‌های دامی مورد نیاز خراسان رضوی چقدر است؟

ابوالفضل چمندی در نشست هم‌اندیشی در خصوص رفع مشکلات کارخانه‌جات خوراک دام و طیور استان که در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: طبق برآوردها، نیاز استان به واردات نهاده‌های دامی حدود ۱۰۰ میلیون دلار در ماه برآورد شده که شامل حدود ۴۰ هزار تن سویا و حدود ۸۰ هزار تن ذرت و جو و همچنین سایر مکمل‌ها می‌شود. در راستای تامین نیاز استان، تاکنون مکاتبات زیادی با دفتر ریاست جمهوری و وزارتخانه‌ها داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان در این عرصه گام برداریم.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز کارخانه‌جات خوراک دام استان و رویکرد دولت در زمینه گسترش روابط تجاری با روسیه و سایر کشورهای آسیای میانه، واردات مستقیم نهاده‌های دامی از این کشورها جهت تأمین نیاز کارخانه‌جات استان مدنظر قرار گرفته است.

چمندی با اشاره به برخی چالش‌های موجود در راستای اجرای این پروژه، تصریح کرد: باید پیش از ورود بخش خصوصی به این عرصه و اقدام برای واردات مستقیم از آسیای میانه، موانع و چالش‌های پیش روی آن دیده شود تا از تحمیل ضرر و زیان به بخش خصوصی جلوگیری به عمل آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش برای تفویض اختیارات به استان در حوزه سامانه بازارگاه برای حل مشکل توزیع نهاده‌های دامی خبر داد و افزود: در این راستا مذاکراتی با مسئولان مربوطه در سطح ملی انجام شده و اجرای این موضوع در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: به منظور تأمین مالی واردات نهاده‌های دامی پیشنهاد می‌شود کنسرسیومی شامل واردکنندگان و تولیدکنندگان محصولات دام و طیور در استان ایجاد شود تا بتوان از این طریق بخشی از منابع مالی برای واردات سهل‌الوصول‌ترین محصول را تأمین نمود. سپس می‌توان برای دریافت ارز در این زمینه اقدام کرد؛ البته با توجه به احتمال طولانی شدن این فرآیند، لازم است بخش خصوصی ابتدا توانایی مالی خود را بسنجد و سپس به این عرصه ورود نماید. نکته بعدی در حوزه نهاده‌های دامی وارداتی، فروش آن‌هاست که البته نگرانی ما از فرآیندهای غیررسمی است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.