×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ممنوعیت حمایت تشکل‌های بی‌شناسنامه از نامزدها

به گزارش توس اکو، حمیدرضا ترقی، در نشست خبری تشریح فرآیند‌های انتخاباتی که صبح امروز، ۲۹ آذرماه برگزارشد، اظهار کرد:با توجه به روندی که در حرکت کلی نظام طی این مدت داشتیم و سیاستی که مقام معظم رهبری در کشور دنبال کردند در این مرحله به چند مسئله از جمله وحدت مردم در اعتماد به دولت، هم‌افزایی قوای سه‌گانه در پیشبرد اهداف نظام، افزایش کارآمدی منتخبان مردم برای دولت و مجلس قوی، افزایش مشارکت همه جانبه مردم در عرصه سیاسی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دست یافتیم. نباید انتظار داشته باشیم مردم فقط در عرصه سیاسی حاضر باشند بلکه در تمام عرصه‌ها باید زمینه مردمی‌شدن را فراهم کرد. به تقویت حلقه میانی بین مردم و نظام نیازمندیم که روابط بین مردم و دولت را تحکیم کند.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: ملزومات این مرحله از انقلاب اسلامی جز از راه ائتلاف فراگیر بین جوانان انقلابی که بتواند هم‌افزایی داشته و انسجام سرمایه اجتماعی انقلاب را میسر کند، امکان‌پذیر نیست و در چنین شرایطی ضرورت شکل‌گیری و فعالیت جبهه شورای ائتلاف انقلاب اسلامی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

ترقی گفت: شورای ائتلاف از سال ۹۷ پایه‌گذاری شده و هدف آن شناسایی، جذب و ساماندهی و آموزش نیرو‌های انقلاب در سطح کشور است و تلاش می‌کند به عنوان بازوی مردمی در نظام انقلاب اسلامی کار خود را دنبال کند.

وی افزود: این تشکل صرفاً انتخاباتی نیست بلکه در این مدت که کار شورای ائتلاف را آغاز کردیم ابتدا مأموریت ما محدود به انتخابات می‌شد، اما بعد از اصلاح برنامه‌ها و سیاست‌ها برنامه بلندمدتی را تعریف کردیم که شناسایی آموزش، جذب و کادرسازی برای آینده انقلاب است البته نیازمند این است که نظارت بر عملکرد منتخبان مردم را هم داشته باشیم.

ترقی ادامه داد: امروز برای ۲۲۰ نفر از نمایندگان مجلس کارنامه عملکردی تهیه کردیم و عملکرد تمام این نمایندگان در فعالیت مجلسی، انتخاباتی و … در کارنامه درج و قابل ارزیابی است که این نماینده مفید هست که حمایت شود یا خیر؟ تهیه چنین کارنامه‌ای بزرگ‌ترین کاری بوده که به عنوان نظارت بر عملکرد نامزد‌ها در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی انجام شده است.

نامبرده عنوان کرد: بنابراین سامانه جدیدی را به شورای ائتلاف در سطح کشور و استان ارائه دادیم و در همین راستا معاون تبلیغ و رسانه، شبکه‌های مختلف اجتماعی و… همه ذیل شورای ائتلاف شکل گرفته که می‌تواند بخش عظیمی از نخبگان هر استان را برای بررسی، ارزیابی و رصد تحرکاتی که در استان انجام می‌شود به کار گیرد. در این راستا نیز گام‌های زیادی برداشتیم.

وی افزود: نظارت بر منتخبان را به صورت مستمر انجام دادیم، بررسی مشکلات استان، برخورد با ضعف‌ها و پیگیری مطالبات مردم از جمله این اقدامات است. امروز در مجلس یازدهم در فرایند بررسی انتخاباتی ۵۰ نفر نامزد و در شورای شهر ۲۰۰ نفر شرکت کردند. در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی از خراسان رضوی ۴۰۰ نفر وارد فرایند ائتلاف شدند که ۳۶۰ نفر آقا و ۴۰ نفر خانم هستند. این رشد تمایل به حضور در فرایند شورای ائتلاف نمایانگر این است که شورای ائتلاف به عنوان یک مرجع نقش مؤثرتری نسبت به گذشته ایفا می‌کند و از آمادگی بیشتری برای ارائه خدمت برخوردار است.

رئیس شورای ائتلاف عنوان کرد: با هر حزبی که بخواهد سهم خواهی کند و درون سیستم شورای ائتلاف، سازمانی برای مهندسی نتایج ایجاد کند و شورای ائتلاف را به سمت نامزد خاصی سوق بدهد برخورد می کنیم

وی ادامه داد: برای پرهیز از مشکل ذکر شده، بخشی نظارتی در شورای ائتلاف ایجاد کردیم که در همه بخش های شورای ائتلاف و کمیته ها نظارت می کند تا در صورت بروز مشکل یاد شده واکنش نشان دهد.

ترقی افزود: هم اکنون ۳۵ حزب و تشکل اصولگرای استان خراسان رضوی در این ائتلاف همراه هستند و به صورت مستمر در کمیته های زیرمجموعه حضور دارند.

وی ضمن استقبال از حضور همه جریانات اصولگرا در شورای ائتلاف اضافه کرد: در این دوره از انتخابات حرکت شورای ائتلاف بدون تاثیر پذیری از عوامل بیرونی طرح ریزی شده است.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: در این دوره زمینه‌ای ایجاد شد که هیچ تشکل سیاسی بدون مجوز رسمی کشور حق حمایت از نامزد‌های انتخاباتی را ندارد. تشکل‌های بی‌شناسنامه که ثبت قانونی نشدند مجاز به حمایت از نامزدی نیستند و امید است فرمانداران از این قانون حمایت کنند. باید به سمتی حرکت کنیم که نظم و نظامی در حرکت سیاسی جامعه ایجاد شود. دولت با مصوبه خود این امکان را ایجاد کرده است که تعداد زیادی شبکه تلویزیونی در سطح استان‌ها ایجاد شود که از تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی حمایت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.