×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
مشارکت ۴۷/۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات

به گزارش توس اکو ، یعقوبعلی نظری شنبه ۱۲ اسفند در برنامه استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: مردم عزیز ما در انتخابات ۱۱ اسفند یک بار دیگر حماسه بزرگی برابر دشمنان رقم زدند و این جای شکرگذاری دارد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به تحرکات دشمنان افزود: بیش از یک سال است که دشمنان این نظام و مرز و بوم با تمام قوت در ارتباط با این انتخابات کار کردند و می‌خواستند به اهداف پلید خود دست یابند اما شاهد بودیم مردم عزیز ما به شکل گسترده در این صحنه سیاسی حضور و نمایندگان خود را در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تعیین کردند. بر این اساس؛ ما مسئولین از این جهت وظیفه داریم به عنوان خدمتگذار از همه مردم عزیز تشکر و قدردانی کنیم.

وی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه خراسان رضوی برای پوشش رویداد بزرگ و سیاسی انتخابات ۱۱ اسفند ابراز کرد: شما خبرنگاران در جهاد تبیین و اطلاع رسانی مشارکت خوبی داشتید و همچنین در انتخابات حضور فعال از خود نشان دادید. باید گفت؛ شاهد بودیم انتخاباتی با امنیت کامل، با رقابت جدی، سلامت کامل و در عین حال با مشارکت خوب برگزار شد که این دقیقا بر خلاف نیت‌های دشمنان این کشور بود.

نظری به آمار مشارکت مردم استان پرداخت و تصریح کرد: در استان خراسان رضوی مردم عزیز ما با حضور خود حماسه‌‌ای دیگر را رقم زدند به طوریکه رقم مشارکت ۴۷/۴ درصدی را شاهد بودیم و از ۴ میلیون و ۷۱۶ هزار و ۵۶۳ نفر واجد شرایط، دو میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۰ نفر در انتخابات شرکت کردند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: به واسطه حضور مردم در این رویداد بزرگ سربلند شدیم و از مردم عزیز که علی‌رغم گرفتاری‌ها و برودت هوا، با احساس تکلیف دینی و سیاسی در میدان حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۲ مرکز حوزه انتخابیه در استان، نتیجه آرا در ۹ حوزه نهایی شده است. بر این اساس؛ در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، مه ولات و زاوه آقای محسن زنگنه با ۷۲ هزار و ۳۱۸ رای، در حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد آقای عثمان سالاری با ۷۶ هزار و ۱۰۲ رای، در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار آقای امیر توکلی رودی با ۴۸ هزار و ۵۷۵ رای، در حوزه انتخابیه درگز آقای حسین محمدزاده با ۱۴ هزار و ۸۹۴ رای، در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد آقای بهروز محبی نجم آبادی با ۵۰ هزار و ۶۸۴ رای و محمدرضا محسنی ثانی با ۴۰ هزار و ۵۶۶ رای، در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج آقای علی آذری با ۲۷ هزار و ۹۹۱ رای، در حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه آقای سید یحیی سلیمانی با ۵۱ هزار و ۵۷۷ رای و آقای محمد رستمی با ۴۴ هزار و ۱۱۴ رای، در حوزه انتخابیه چناران، طرقبه و شاندیز و گلبهار آقای حسین امامی راد با ۲۹ هزار و ۹۲۳ رای و در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان آقای هادی محمد پور با ۱۷ هزار و ۷۶۹ رای به بهارستان راه پیدا کردند.

نظری تاکید کرد: شمارش آرای ۳ حوزه کاشمر، فریمان و مشهد که در مراحل نهایی است بعداً اعلام خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.