×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مزایای اصلی اجرای طرح کشت قراردادی گندم در سطح استان

به گزارش توس اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی،  وحیدرضا فریدونی با اشاره به اجرای دومین سال طرح کشت قراردادی گندم در استان در تشریح مزایای اجرای این طرح گفت : در جریان طرح کشت قراردادی ، به ازای تحویل هر تُن گندم به مراکز خرید تضمینی مبلغ یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان کمک هزینه حمل به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

فریدونی اضافه کرد : برخورداری از ۲۰ درصد تخفیف در بیمه محصول و همچنین پرداخت ۸۰ درصد حق بیمه پس از واریز وجه گندم خریداری شده از دیگر مزایای طرح کشت قراردادی است که در جهت آرامش خاطر کشاورزان اجرایی می گردد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد : کوتاه نمودن دست دلالان از دسترنج کشاورزان عزیز یکی دیگر از مهمترین مزایای اجرای این طرح در استان است.

وی با اشاره به این که گندم‌کاران با استفاده از این طرح می‌توانند محصول خود را با آرامش خاطر بیشتری تولید و برداشت کرده و در قالب خرید تضمینی به دولت تحویل دهند، افزود: دسترنج کشاورزان در پایان با قیمت مصوب خرید تضمینی خریداری خواهد شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در خصوص چگونگی مشارکت و ثبت قرار در این طرح گفت: کشاورزان عزیز می‌بایست با مراجعه به مرکز جهادکشاورزی شهرستان ، در سامانه پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را به روز رسانی نموده و با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند ، براساس کد ملی و شماره همراه متعلق به خود نسبت به ثبت قرارداد اقدام نمایند.

وی اضافه کرد : کشاورزان می توانند نرم افزار کاربردی کشت قراردادی را با مراجعه به درگاه اینترنتی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران به آدرس GTC.ir دریافت نمایند.

فریدونی گفت : در راستای ایجاد الگوی پایدار کشت و نیل به خودکفایی در تولید گندم و همچنین حمایت از گندمکاران با حذف واسطه ها و تولید محصول با کیفیت ، طرح کشت قراردادی گندم بالغ بر ۱۳ هزار ۷۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان را تحت پوشش خود قرارداده است.

وی ادامه داد : ثبت این مقدار سطح زیر کشت درسامانه هوشمند کشاورزی قراردادی با همت ، همراهی ومشارکت ۲ هزار ۶۹۱ کشاورز گندمکاران عزیز و این اداره کل انجام شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود : همچنین در سال جاری در استان خراسان رضوی مزارع کشت دانه های روغنی نیز تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.

گفتنی است استان خراسان رضوی در سال جاری ۱۹۸ هزار هکتار از مزارع کشت آبی و دیم را مورد هدف اجرای طرح کشت قراردادی قرار داده است و این در حالی است که در سال گذشته این استان رتبه چهارم کشور را در بهره برداری از بیشترین سطح زیر کشت به خود اختصاص داده بود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.