×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 8 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره‌برداری از مرحله نخست ساخت سالن اسکواش تا نیمه اول سال آینده

به گزارش توس اکو، محمود صادقی روز شنبه در نشست با خبرنگاران که  به مناسبت روز جهانی اسکواش و هفته تربیت بدنی در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مشهد برگزار شد، افزود: این رشته ورزشی در ۲ و سال و نیم اخیر و دوره کرونا عملا تعطیل و غیر فعال بود و حدود هشت ماه است که هیات جدید اسکواش کار خود را آغاز کرده و در دوره جدید در شهرهای سبزوار، نیشابور و سرخس فعال شده است.

رییس هیات اسکواش خراسان رضوی گفت: این رشته ورزشی از سال ۸۲ وارد مشهد شد و اکنون هزار و ۵۰۰ ورزشکار و ۱۲۰ مربی زن و حدود ۸۰ مربی مرد در رشته اسکواش استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه پارسال جایگاه کشوری این استان در رشته اسکواش رتبه ۲۴ بود افزود: اما در رتبه‌بندی اخیر با ۹ پله صعود در رتبه پانزدهم قرار گرفته‌ است و هدف‌گذاری شده که در سال نخست فعالیت خود اسکواش استان را در رتبه دهم قرار دهیم.

صادقی گفت: مرحله نخست ساخت سالن اسکواش نیز در صورت تامین منابع مالی نیمه اول سال آینده در مجموعه ورزشی سجاد مشهد بهره برداری خواهد شد و آبان ماه امسال دوره مربیگری سطح یک را در مشهد برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این که بر خلاف باور عموم اسکواش فقط مختص اقشار مرفه جامعه نیست ادامه داد: برای کلاس آموزشی هزینه ثبت نام حدود ۶ میلیون ریال و راکت مسابقه نیز حدود ۳۰ میلیون ریال است چنان که در بقیه رشته های ورزشی مثل فوتبال نیز برای خرید توپ و لباس و کفش همین مقدار باید هزینه کرد.

رییس هیات اسکواش خراسان رضوی گفت: امسال با برنامه ریزی انجام شده تیم بانوان هیات استان در مسابقات لیگ برتر اسکواش شرکت کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.