×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مراکز درمانی مشهد تا پایان سال مجوز گردشگری سلامت دریافت می‌کنند

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه مراکز درمانی و بیمارستانی مشهد تا پایان امسال مجوز پذیرش گردشگر سلامت یا IPD را دریافت خواهند کرد.

دکتر داود خوش شکن روز دوشنبه در جریان بازدید اعضای انجمن گردشگری سلامت خراسان رضوی از بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ناظران مشهد افزود: در حال حاضر ۱۶ بیمارستان در مشهد، شامل ۴ بیمارستان دولتی و ۱۲ بیمارستان خصوصی مجوز گردشگری سلامت دارند که بیمارستان “ناظران” نیز در این زمره قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: تمام شرکتهای گردشگری سلامت که از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مجوز دارند، می‌توانند بیماران زیر پوشش خود را به بیمارستان های دارای مجوز گردشگری سلامت منتقل کنند.
وی بیان کرد: بیمارستان ناظران، که تاکنون تک تخصصی درمان سرطان بود، اکنون به سمت جنرال یا عمومی پیش می‌رود و مدیران شرکتهای گردشگری سلامت می‌توانند از ظرفیت‌های این بیمارستان، که طبق ارزشیابی وزارت بهداشت درجه یک اعلام شده است، برای درمان بیماران حوزه گردشگری سلامت استفاده کنند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: در شرایط کنونی طبق مصوبه ستاد ملی پیشگیری از کرونا از چهار کشور با خطر انتقال امیکرون برای مدت ۲ هفته اجازه ورود مسافر نداریم اما ورود مسافر از سایر کشورها با رعایت دستورالعمل‌های مربوطه مشکلی ندارد.
دکتر خوش شکن افزود: از سایر کشورها نیز اگر گردشگران سلامت ۲ دُز واکسن خود را دریافت کرده و تست پی.سی.آر آنان در ۴۸ ساعت گذشته منفی بوده باشد، اجازه ورود به کشور و دریافت خدمات گردشگری سلامت را دارند.
رییس بیمارستان ناظران مشهد نیز در این بازدید گفت: این بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی توسط انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد در گستره ۱۸ هزار و ۵۰۰ مربع و با زیربنای ۲۹ هزار متر مربع احداث شده است.
دکتر مسعود خانی افزود: این بیمارستان دارای پنج طبقه شامل بخش‌های کودکان، زنان و مردان است و تکمیل کننده مرکز رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) وابسته به انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد است.
وی بیان کرد: بیمارستان ناظران اولین قطب درمان سرطانی و مجهزترین مرکز انکولوژی در حوزه درمان بیماری سرطان کشور به شمار می‌آید و علاوه بر آن یک بیمارستان عمومی است که قابلیت انجام جراحی‌های متعدد در این بیمارستان و فعالیت در حوزه گردشگری سلامت را دارد.
به گفته وی، هم اکنون ۳۵۰ نفر در بیمارستان ناظران مشهد مشغول به کار هستند که به تدریج با راه اندازی بخش های دیگر، زمینه اشتغال حدود ۳۰۰ نیروی جدید در این بیمارستان ایجاد خواهد شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به اتفاق اعضای انجمن گردشگری سلامت کشور و استان خراسان رضوی، امروز از بیمارستان ناظران واقع در منطقه قاسم‌آباد مشهد بازدید کردند.
برای ساخت بیمارستان ٢٠٠ تختخوابی ناظران مشهد ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ۸۰ میلیارد تومان آن برای تامین تجهیزات پزشکی و بقیه مربوط به ساختمان بوده است.
تمام هزینه ساخت و تامین تجهیزات پزشکی این بیمارستان توسط مردم تامین شده و حدود ۱۰ هزار نیکوکار در راه اندازی آن نقش داشته‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.