×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
متوسط زمان رسیدن به محل آتش‌سوزی در محدوده شهری ۴ دقیقه و ۳۶ ثانیه

به گزارش توس اکو، آتشپاد دوم مجیدفرهادی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در نشست شانزدهمین خبری روایت شهر که امروز یکشنبه ۲۱ اسفندماه در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهارداشت: در سال جاری ۷ هزار و ۸۴۵ مورد آتش سوزی شامل حریق‌ساختمان به دلیل گرمای اجزای شبکه توزیع برق، ضایعات و زباله خارج از ساختمان و وسایل نقلیه با منشا شعله‌های کوچک، سطل زباله، باکس زباله و باکس بازیافت داشته‌ایم.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸ هزار عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی انجام شده است که شامل رهایی و نجات افراد از آسانسور، محبوسی مانند بازکردن درب منزل و نجات فرد و همچنین برداشتن انگشتری و زیورآلات بوده است.

فرهادی خاطرنشان کرد: خدمات ایمنی نیز شامل نجات افراد از رفع مزاحمت حیوانات، دفع حشرات مزاحم و رهایی و نجات حیوانات گیر افتاده نیز بیش از ۷ هزار مورد در سال جاری بوده است.

وی درباره تعداد تماس‌ها با سامانه ۱۲۵ در سال جاری نیز گفت: تعداد کل تماس‌ها ۶۰۶ هزار و ۶۴۸ مورد بوده است که از این تعداد ۳۰ هزار و ۵۹۱ تماس عملیاتی، ۲۰۴ هزار و ۲۵۸ تماس مزاحمی، ۲۵۸ هزار و ۳۰۲ تماس اشتباهی، ۴۰ هزار و ۴۱۳ تماس مشاوره و بیش از ۷۳ هزار مورد تماس سایر موارد بوده است.

به گفته وی، تماس مزاحمی یک شهروند در یک روز که ۱۵۰ مرتبه تماس گرفته که برخی از آنها منجر به اعزام خودرو شده بود. از این شهروند شکایت و پرونده‌ قضایی برای وی تشکیل شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در خصوص کنترل ایمنی ساختمان‌ها نیز گفت: در سال جاری بیش از ۳ هزار مورد پروانه ساختمانی، ۴ هزار و ۸۳۵ مورد عدم خلاف (پایان سفتکاری) و ۳ هزار و ۸۸۶ مورد پایانکار بهره‌برداری صادر شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری توسط سازمان آتش‌نشانی ۳۳ هزار و ۴۴۸ نفرساعت آموزش تخصصی ضمن خدمت برگزار شده است که مجموع نفرات شرکت کننده در این آموزش‌ها ۳ هزار و ۳۱ نفر و تعداد دوره‌های برگزار شده ۱۳۷ دوره بوده است. همچنین ۴۳۱ هزار و ۷۹۳ نفر ساعت آموزش شهروندی برای اصناف، مهد‌های کودک و مدارس، هنرستان و کارودانش و … برگزار شده است.

فرهادی تصریح کرد: در سال جاری ۲۱ دستگاه خودرو در قالب خرید جدید، اورهال و کاربری سازی به ناوگان آتش نشانی اضافه شده است. همچنین ۲ دستگاه خودرو (پلت فرم و نردبان) نیز جهت نوسازی و بهینه سازی تحمیل پیمانکار شده است.

وی گفت: تعداد ایستگاه‌های مورد نیاز تا پایان سال ۱۴۰۴ مطابق برنامه ۵۸ ایستگاه در سطح شهر مشهد مقدس است.

به گفته وی، احداث و توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی، خرید خودرو و تجهیزات آتش‌نشانی، آموزش ایمنی شهروندان و غیره از جمله برنامه‌های راهبردی سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تجهیزات گفت: به همت مدیران سازمان تجهیزات به روز است و جزو رتبه‌های برتر در سطح کشور هستیم. اولین شهری که نردبان ۳۲ متری وارد کرد، مشهد مقدس بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد درباره آمار چهارشنبه سوری گفت: آمار دقیق چهارشنبه در دست اورژانس است. در مشهد تا امروز موردی درباره چهارشنبه سوری هنوز گزارش نشده است.

فرهادی خاطرنشان کرد: در چهارشنبه آخر سال آتش‌نشانی تمام توان خود را برای امداد و نجات به کار می‌برد، اما به این معنی نیست شهروندان هرکاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند. جانمایی ما به این دلیل است در اولین فرصت و زمان به محل بروز حادثه برسیم.

وی درباره وضعیت ساختمان‌های ناامین شهر گفت: ایمنی از منظر آتش نشانی با آنچه در افکار عمومی است متفاوت است. نظر سازمان سیستم‌ها و اعلان اطفا حریق مدنظر است. برخی فکر میکنند استحکام ساختمان هم با آتش‌نشانی است. ۱۵۰ ساختمان با شرایط و کاربری مختلف ثبت شده و تذکر‌های لازم به آن‌ها داده شده است.

به گفته وی، منطقه ثامن یک منطقه ویژه کشور است. به لحاظ سیاسی و امنیتی برای ما مهمتر است و داری فضای خاصی دارد. در این منطقه ۹ ایستگاه عملیاتی داریم که خودرو‌های سبک در این ایستگاه حضور دارد. همچنین از موتور‌های چهار چرخ در اطراف حرم استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از نظر ترافیکی نیز مشکلاتی داریم، افزود: مردم جلوی خودرو‌ها را باز نمی‌کنند یا مزاحمت‌هایی ایجاد می‌شود. در این خصوص نیز با سازمان ترافیک همراه هستیم و مسیر سبز ایجاد می‌شود.

درباره بدحالی تعدادی از دانش آموزان مدارس، تصریح کرد: در هفت مدرسه ماموریت انجام شد. وظیفه ما امداد رسانی و کمک به تخلیه مکان‌ها بوده است. موارد دیگر را نهاد‌های مربوطه پیگیری می‌کنند. دانش آموزان دو مدرسه نیز حال مساعدی نداشتند که توسط همکاران ما تحویل اورژانس شدند. دو نفر از همکاران ما نیز دچار مشکل تنفسی شدند.

وی درباره نتیجه تجمع‌های صورت گرفته آتشنشان‌ها در خصوص وضعیت حقوق و‌ مزایا گفت: تجمع‌هایی برگزار شد که بدون حاشیه برگزار شد. مدیران شهرداری و استانداری پیگیری‌هایی‌صورت گرفت. تعطیل کاری و شبکاری باید پرداخت شود. پرداخت آن از سوی دیوان عدالت اداری ممنوع شده است. این موضوع تعطیل کاری و شبکاری پرداخت نمی‌شود را قبول دارم و باید این موضوع پرداخت شود. از ابتدای شش ماه دوم برای نیرو‌های عملیاتی ترمیم حقوق صورت گرفت.مدیریت شهری و فرماندار و استاندار تلاش دارند معیشت اتش نشانان به حد اعلا برسد. دیوان اداری که پرداخت تعطیل کاری و شب کاری به شهرداری را ممنوع کرده است و دست شهرداری نیست و رایزنی شده تا مکمل و جایگزینی ایجاد شود از جمله افزایش سقف اضافه کار به ۱۷۵ ساعت را داشته‌ایم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.