×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
فاز یک خط۳ مترو مشهد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش توس اکو، محمدرضا قلندرشریف، در مراسم رونمایی از ١٢۵دستگاه ون و ٢۵دستگاه اتوبوس که با حضور وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برگزارشد، افزود: اتوبوس‌ها و ون‌هایی که امروز رونمایی شد همان‌هایی است که وزیر محترم کشور دستور واگذاری‌اش را به شهرداری مشهد داده بود.

وی با بیان اینکه این ۱۵۰دستگاه ون و اتوبوس متبرک است به قدوم زائران پیاده اربعین، اظهارکرد: این اتوبوس‌ها و ون‌ها ابتدا برای خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام اربعین به مرز اعزام شد و پس از خدمات‌رسانی به مشهد بازگشت.

شهردارمشهدمقدس تصریح کرد: مشهد در مجموع چهار خط مترو دارد که دو مسیر آن به بهره‌برداری رسیده و خط سه و چهار نیز در حال احداث است.

قلندرشریف اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظرداریم فاز یک خط سه به طول شش کیلومتر حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) را سال آینده به بهره‌برداری برسانیم که با بهره‌برداری از این فاز مترو به حرم مطهر متصل و تا باب الجواد(ع) حرم مطهر به زائران و مجاوران سرویس‌دهی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه عملیات حفاری خط چهار مترو مشهد نیز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در مجموع با فعال شدن فاز یک خط سه مترو مشهد به حرم مطهر، فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری متصل و به زائران و مجاوران خدمات‌رسانی می‌کند.

شهردار مشهدمقدس ادامه داد: از وزیر محترم کشور درخواست داریم با توجه به ورود تعداد زیاد زائر و نیاز مشهد به توسعه حمل‌ونقل عمومی دستور اجرایی شدن مصوبات در حوزه تخصیص ۴ هزارمیلیارد تومان اوراق مشارکت را که ۲ هزارمیلیارد تومان از این مبلغ تعهد دولت و ۲ هزارمیلیاردتومان دیگر سهم شهرداری مشهد است و قرار است طی امسال و سال آینده منتشر شود، عنایت کند.

قلندر ادامه داد: نکته قابل توجه اینکه از مبلغ ۲هزار میلیارد تومان اکنون هزارو٨۵٠میلیارد تومان از اوراق مشارکت محقق شده است که از این مبلغ تنها ۴۲۵میلیارد تومان سهم دولت بوده که امیدواریم با دستور جناب وزیر باقی‌مانده اوراق نیز برای شهرداری محقق شود.

وی گفت: در کنار انتشار این ۴هزار میلیاردتومان اوراق مشارکت همچنین قراربود تا ۲هزار میلیارد تومان از محل نفت به خط سه و چهار متروی مشهد تخصیص داده شود که درخواست داریم وزیر محترم دستور پیگیری و تحقق این ۲هزارمیلیارد تومان را نیز بدهد.

شهردار مشهدمقدس با اشاره به اینکه در حوزه ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهدمقدس دارای هزارو ٧۵٠دستگاه اتوبوس، میدل باس و مینی بوس است، تاکید کرد: از این تعداد بیش از هزارو٣٠٠دستگاه اتوبوس است که حدود ٣٠٠ اتوبوس نیاز به نوسازی دارد و تامین این تعداد اتوبوس عنایت ویژه جناب وزیر را می‌طلبد.

قلندرشریف، با بیان اینکه در حال حاضر برای دریافت ٧۶دستگاه اتوبوس جدید، مبلغی که سهم شهرداری مشهد بوده پرداخت شده است، اظهارکرد: همچنین در سفر رئیس جمهور محترم نیز برای شهرمشهد هزار دستگاه اتوبوس درنظر گرفته شد که این اتوبوس‌ها جزو مطالبات زائران است و تحقق آن نیاز به دستور وزیر محترم کشور دارد.

وی اضافه کرد: درحوزه تاکسیرانی نیز مشهد دارای ١١هزار تاکسی است که از این تعداد بیش از ۳هزار تاکسی قدمت بیش از ١٠ تا ١٢سال داشته و نیاز به نوسازی دارد.

شهردارمشهدمقدس به موافقت وزیر کشور با پایلوت شدن مشهد در حوزه استفاده از اتوبوس برقی اشاره کرد و گفت: طبق صحبت‌های انجام شده قرارشد تا اتوبوس برقی به عنوان پایلوت در خط یک بی‌آرتی که ظرفیت صد دستگاه اتوبوس برقی را داشته و روزانه بیش از صد هزار نفر را جابه‌جا می‌کند اجرایی شود، لذا از جناب وزیر درخواست داریم تا دستورات لازم جهت عملیاتی شدن این طرح را صادر کند.

قلندرشریف گفت: همچنین خواستار این هستیم تا بحث استفاده از تاکسی‌های برقی نیز با عنایت ویژه وزیر محترم کشور در مشهد محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به درپیش بودن دهه آخر صفر نیز افزود: در مجموع تمام همکارانم در شهرداری مشهدمقدس به همراه مسئولان و مدیران استانی بسیج شده و ظرفیت‌های خود را پای کار آورده‌اند تا در دهه آخر صفر استقبال و پذیرایی خوبی از زائران داشته باشند.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.