×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ضرورت ایجاد فضای رقابتی برای رشد محصولات داخلی 

به گزارش توس اکو به نقل از ستاد خبری بیست وچهارمین نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی و بیستمین نمایشگاه تخصصی صوتی و تصویری ” حجت الاسلام نصرالله پژمان فر ” افزود: بطور قطع باید در کشور رقابت سازنده شکل بگیرد و از این رو اجازه درصد حداقلی را برای ورود کالاهای خارجی به داخل کشور باید داده  شود تا زمینه رشد فراهم گردد.

وی تاکید کرد: با توجه به فرصتی که در کشور نسبت به تولید محصولات لوازم خانگی پیش آمده است باید تمامی تولید کنندگان این فرصت را مغتنم بدانند و تلاش نمایند که خودشان را به روز کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مختصری واردات هم داشته باشیم آن زمان است که معنی رقابت بین کالاهای تولید داخلی و خارجی معنا خواهد شد .اگر بسته شدن مرزها و گمرک ما نسبت به ورود کالای خارجی باعث  شود که تولید کنندگان ما بازار پیدا کنند اما نتوانند در بازارهای خارجی رقابت کنند، طبیعی است این حمایت نمی تواند حمایت پایداری باشد . کما آنکه در موضوع خودرو سازی ما با این مشکل مواجه ایم .

حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به آنکه کیفیت واقعی در فضای رقابتی مشخص می شود، اظهار داشت : باید شرایطی را فراهم آوریم  که علاوه برآن که به تولید کنندگان حوزه لوازم خانگی و صوتی و تصویری فرصتی داده شده است و مورد حمایت قرار گرفته اند آن ها نیزخودشان را آماده  کنند تا در زمان برنامه ریزی شده از این فضای بسته وارد فضای رقابت واقعی خارجی بشوند و بتواند کالاهایی تولید کنند که قابلیت رقابت درآن فضا را داشته باشد .

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد : باز هم تاکید می‌کنم تولید کنندگان لوازم خانگی نباید تصور کنند که مرزها را می‌بندیم و اجازه واردات کالا را به هیچ وجه در آینده نخواهیم داشت.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات خوبی که در حوزه لوازم خانگی رخ داده است، اظهار داشت : درگذشته حدود ۱۵ الی ۳۰ درصد کالاها فقط داخلی سازی می‌شد اما در حال حاضر گاهی این رقم به  صددرصد در حوزه داخلی سازی کالاها دیده می شود که این پیشرفت ، چشمگیر و بسیار قابل تامل است .

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: از برگزار کنندگان این نمایشگاه تشکر می کنم که فرصتی برای عرضه ۱۳۰ برند فراهم شده است تا این گروه های تولیدی  بتوانند تولیدات و خدمات شان را به مردم عرضه کنند و همچنین فرصتی را برای مردم مهیا سازند تا آن ها نیز بتوانند بطور مستقیم خرید داشته باشند. بطور قطع  این کار بسیار با ارزش است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.