×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان در خراسان رضوی ۲۸۰ درصد افزایش یافت

 

یعقوبعلی نظری روز شنبه و در آخرین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی در جمع مدیران افزود: موضوع اقتصاد دانش بنیان یکی از خواسته های اصلی است و تاثیر آن در حوزه اقتصاد باید نقش بیشتری داشته باشد، امید است طبق برنامه ریزی ها، سال آینده شاهد افزایش صادرات محصولات دانش بنیان از این استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی برای عبور از چالش های موجود در استان باید شرایط بهتری را در نظر گیرد، اظهار کرد: این سازمان برای سال آتی باید از عهده داری وظیفه تقسیم اعتبار که به صورت سنتی انجام می‌شود، فراتر گام برداشته و با جایگاه بالاتری در فعالیت های حوزه های عمرانی و زیرساختی استان ورود کند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در سال آینده باید جهشی در مدیریت، هدف گذاری و تامین منابع مالی شکل گیرد، نباید در سطح وابستگی به منابع دولت باقی بمانیم، لذا با رویکرد مولدسازی باید در فرایند انجام وظایف و از جمله تامین منابع مالی تلاش بیشتری صورت گیرد.

نظری با اشاره به اینکه رفتار و برنامه ریزی بر اساس برنامه های گذشته منجر به نتایج جدیدی نخواهد شد، گفت: لازم است تا انواع فرآیندهای موجود متحول شود و بر همین اساس، رویکرد برنامه ریزی باید از سطح نیازهای استان به بالا شکل گیرد، نه اینکه بر اساس بودجه به سراغ اجرای برنامه برویم.

استاندار: صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی ۲۸۰ درصد رشد یافت

استاندار خراسان رضوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار خود با سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان و نشست برگزار شده در گمرک دوغارون طی هفته گذشته، افزود: بر اساس دیدارهای هیات های اقتصادی ۲ طرف، موضوع شبانه روزی شدن گمرک دوغارون و اعلام آمادگی آن از سوی ایران مطرح شد، مسوولان کشور افغانستان اکنون در حال بررسی آن هستند که می‌تواند در رشد اقتصادی هر ۲ کشور تاثیر بسیار داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.