×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
صادرات سنگهای گرانبها از خراسان رضوی ۱۸ برابر شد

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صادرات فلزات و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی از این استان در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۱۸ برابر رشد داشته است.

محمدعلی امیرفخریان افزود: در سه ماهه نخست سال گذشته میزان صادرات سنگها و فلزات قیمتی و نیمه قیمتی از خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۶۴ دلار بود که امسال در مدت مشابه به حدود ۵۰ هزار دلار رسیده است.

وی بیان کرد: در این مدت مقصد صادرات سنگها و فلزات گرانبها و نیمه گرانبهای خراسان رضوی، کشورهای تاجیکستان، عمان و اندونزی بوده که در میان این سه کشور تاجیکستان بیشترین حجم ورودی این سنگها و فلزات گرانبها را داشته است.

رییس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه اندونزی مقصد نوظهور صادرات سنگها و فلزات گرانبهای این استان در سال جاری بوده است، گفت: فلزات و سنگهای گرانبها و نیمه گرانبها به صورت تراش خورده صادر می شود.

وی گفت: سهم استان خراسان رضوی در سال گذشته از صادرات گروه کالایی سنگها و فلزات گرانبها و نیمه گرانبها در کل کشور ۱۳ درصد بوده که امسال به ۹۴ درصد رسیده است.

امیرفخریان اضافه کرد: در صورتی که اختیار ارزش‌گذاری فلزات و سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی از تهران به خراسان رضوی تفویض شود، صادرات فلزات گرانبها، سنگهای قیمتی و زیورآلات مرتبط چندین برابر می شود‌./ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.