×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 12 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
گروه های جهادی مطالبه‌گر هستند

یه گزارش توس اکو، سردار محمد زهرایی در جمع جهادگران در چهارمین دوره انتخابات مجمع جهادگران خراسانی رضوی، اظهار داشت: شورای جهادی باید گفتمانی و هویت بخش باشد، گروه‌های جهادی باید نقشه‌راه ترسیم کنند و بازوی اندیشه مشاوره‌ای باشند، قرارگاه‌های عملیات جهادی بر مبانی فکری عمل می‌کنند.

وی افزود: نسل جوان، فعال و پویا هستند و در گروه‌های جهادی می‌توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند، لذا باید اولویت‌ها را با دولت مانند مشکلات آب شرب، اشتغال‌زایی و غیره را مطرح کنند و به دنبال راه حل آن باشند؛ از گذشته جریان رویشی انقلاب در گروه‌های جهادی رخ می‌داد.

زهرایی با اشاره به اینکه دست برتر را گروه‌های جهادی دارند، بیان کرد: گروه‌های جهادی موتور محرک جامعه هستند، بسیج باید به دنبال خبرها و اتفاقات امیدوار کننده از جنس خود مردم باشد.

رئیس بسیج سازندگی، افزود: گروه‌های جهادی جریان ولایت و انقلاب هستند، با تمام وجود دارند تلاش می‌کنند تا مسئله مردم را دنبال کنند؛ مطالبه‌گر و خستگی ناپذیر هستند.

وی در خصوص شوراهای جهادی نیز عنوان کرد: شوراهای جهادی منتخبین گروه های جهادی هستند، چرا که از دل خود هر که را بخواهند انتخاب می‌کنند، کسانی که توانایی دارند مطالبه‌گر هستند، مجمع جهادی استان‌ها هم همین گونه است.

زهرائی خاطرنشان کرد: از ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در کشور که از این تعداد بخشی پایگاه محور هستند نزدیک به ۲۷ هزار گروه جهادی در جغرافیا و پایگاهی محل خود فعالیت دارند و هجرت نمی‌کنند، اما بقیه هجرت دارند از یک جغرافیا به جغرافیای دیگر می‌روند، اینها گروه‌های جهادی تخصصی هستند، مانند گروه دندانپزشکی، دامپزشکی، عشایری، مهندسین که در حال حاضر همین گروه‌ها شوراها و مجامع جهادی را تشکیل دادند و به لحاظ فکری و اندیشه‌ای و نقشه‌راه مسائل مردم را توسط خود مردم حل می‌کنند.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه با اشاره به ساخت دهکده اقتصاد مقاومتی در منطقه شاندیز گفت: هم اینک ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی در کشور راه اندازی شده و تا پایان سال به ۱۸ دهکده افزایش خواهد یافت.

زهرایی ادامه داد: اولویت نخست در این دهکده ها آموزش و توانمندسازی و پشتوانه برای روستاها و تولیدات است.

 

کلنگ زنی دهکده اقتصاد مقاومتی در شاندیز

یش از ظهر امروز همچنین مراسم کلنگ زنی دهکده اقتصاد مقاومتی با حضور سردار زهرایی، مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور و سردار افراسیابی در مجموعه هشت بهشت برگزار شد.

سرهنگ محمد روحانی، مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار کرد: پروژه دهکده اقتصاد مقاومتی متعلق به بسیج سازندگی در سراسر کشور ایجاد می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا (ع) بیان کرد: این پروژه بر طبق ۷ عرصه‌ای که در نقشه مشخص شده است، همچون استخر پرورش ماهی در قالب دریاچه، سالن‌های قارچ، گیاهان آپارتمانی، گیاهان دارویی، دامداری، ماهی‌های زینتی و توسعه و پرورش زالو ساخته می‌شود.

وی به چشم انداز این طرح اشاره کرد و گفت: مجموعه هشت بهشت مجموعه‌ای گردشگری و آموزشی است و پروژه دهکده اقتصاد مقاومتی در مساحت ۵ هزار متر مربع احداث می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه در این پروژه، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای احداث می‌شود، اظهار کرد: نظر به اهمیت اشتغال زایی و رشد تولید مبتنی بر شعار امسال، در این پروژه آموزش‌های علمی برای ارتقا سطح اشتغال در نظر گرفته شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.