×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهرداری به وظایف خود در زمینه کشف‌رود عمل کرده است

به گزارش توس اکو، مهدی یعقوبی امروز در نشست خبری به مناسبت شب یلدا و آغاز عملیات زمستانه که امروز در اداره تولیدات گیاهی سازمان پارک‌های شهرداری مشهد برگزار شد،اظهار کرد: هرساله خدمات شهری در فصل‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای دارد؛ در فصل زمستان عملیات‌هایی رو هنگام بارش باران و برف داریم‌.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: با توجه به حجم فعالیت‌ها و تنوع خدمات شهرداری تمام کارکنان در حوزه های مختلف به ویژه حوزه خدمات شهری در ایام سال به صورت ۲ یا سه نوبته فعال هستند؛ در برخی فصول نیاز است خدمات ویژه ای ارائه شود تا خللی به خدمات رسانی عادی وارد نگردد، در فصل زمستان نیز با توجه به احتمال بارش باران، برف و یخبندان باید آمادگی های لازم را داشته باشیم.

 

شناسای ۲۲۰ نقطه مستعد آبگرفتگی جدید در مشهد

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد با بیان اینکه۲۲۰ نقطه مستعد آبگرفتگی جدید و محل تجمع آب در مشهد طی سال جاری شناسایی شده است، افزود: با هدف پیشگیری از آبگرفتگی بیش از ۳۲۲ کیلومتر کانال های هدایت آب سطحی در مشهد لایروبی شده است. اکنون هزار و ۶۰۰ کیلومتر کانال هدایت آبهای سطحی آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی بیان کرد: برای عملیات زمستانه امسال ۱۵۵ دستگاه تانکر جمع آوری آب سطحی، ۲۰۶ دستگاه برف روب، ۷۰۰ عدد باکس شن و نمک و ۲۰ باب سوله نگهداری تجهیزات و انبار نمک در سال جاری پیش بینی و تجهیز شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین ۲۷۱ دستگاه انواع پمپ شامل الکترو پمپ کف کش و لجن کش و موتور پمپ های سیار و خود مکش نیز فعال شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری در عملیات زمستانه، افزود: ۱۴۳ حلقه چاه جذبی در نقاط فاقد شبکه جمع آوری آبهای سطحی و نقاط مستعد آبگرفتگی حفر و لایروبی شده و سامانه‌های ارتباطی و نظارت تصویری به روزرسانی و ارتقا یافته است.

یعقوبی ادامه داد: تامین مواد یخ زدا، بازدید از تاسیسات سطوح غیر همسطح، آموزش عوامل کارگری، برگزاری مانورهای لحظه صفر در مناطق، اعلام نقاط بحرانی به حوزه معاونت عمرانی جهت رفع نواقص و بروزرسانی دستورالعمل ها و فرآیندها از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال برای عملیات زمستانی و لایروبی کانال های هدایت آب سطحی، حفر و لایروبی چاه های جذبی، تامین تجهیزات حوادث غیر مترقبه، خرید شن و نمک و توزیع باکس شن و نمک هزینه شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد گفت: همچنین به منظور سنجش آمادگی عوامل خدمات شهری در فصل زمستان، مانور عملیات زمستانه سوم دی ماه امسال برگزار خواهد شد.

همه ساله در پی بارندگی های شدید و رگباری نقاطی از مشهد دچار آبگرفتگی می شوند که با اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری موارد آبگرفتگی ها در سطح شهر رو به کاهش است.

 

برنامه های شهرداری به مناسبت شب یلدا

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اقدامات خدمات شهری برای شب یلدا ادامه داد: شهرداری خدماتی را در حد بضاعت خود اجرایی کرده تا در زمینه قیمت‌گذاری میوه‌ها کمک کند. ۴ مجموعه را آماده‌سازی کردیم که از ۲۷ آذرماه مشغول به کار شدند. این ۴ مجموعه در میدان جانباز، حاشیه هفت تیر کنار پارک لاله، ورودی پارک ملت و پارک بهشت قرار دارند.

وی افزود: ۵۰ غرفه در این مجموعه‌ها در نظر گرفته شده و از تولیدکنندگان و کشاورزان دعوت شده تا عرضه مستقیم را بدون سود با عددی که در اختیار میدان بار قرار می‌دهند، انجام داده و حتی آجیل و خشکبار عرضه کنند. ۱۸ بازار میوه شهر ما نیز از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه حداکثر ۵ میوه پر نیاز شامل سیب زرد، قرمز، پرتقال، انار و هندوانه را تنها با ۵ درصد بیش از قیمت کف میدان بار بفروشند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: فرمانداری ۶۰ نقطه پیشنهادی اعلام کرده که در اختیار سازمان جهاد کشاورزی و اتاق اصناف قرار دهد تا پای کار بیایند و به تعدیل قیمت‌ها کمک کنند. تاکنون ۲۰ غرفه جانمایی شده‌اند. امسال پویش صددانه مهربانی را شروع کردیم که در ۱۸ بازار میوه شهر ما اجرایی شده است. شهروندان در این پویش می‌توانند زمان خرید میوه مقداری را اهدا کنند. حرکت خوب دیگر ایجاد سه بازار موقت اشتغال خانگی با ۶۰ غرفه بوده که یک ماه فعال خواهد بود و کمکی به مشاغل خرد خانگی است.

 

ساخت ۱۷۰ چشمه سرویس‌بهداشتی در سال جاری

احسان نجاری مقدم، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این نشست خبری گفت: در سطح مشهد جلساتی با معاون استانداری برگزار شده و هسته مرکزی مشهد به عنوان نقطه کانونی که باید زیر ساخت‌های آن مرتب شود را برای احداث دو هزار چشمه سرویس بهداشتی در نظر گرفته‌ایم.
وی ادامه داد: ١۶ میلیارد در سال ١۴٠١ برای این موضوع اعتبار داشتیم که ٨٠چشمه سرویس بهداشتی ساخته شد. امسال نیز ۴۶ میلیارد بودجه اختصاص یافته و تا آخر سال ١٧٠ چشمه سرویس بهداشتی به شهر مشهد اضافه خواهد شد.

 

هزینه بیش از ۲ هزار میلیارد ریال شهرداری برای بهسازی کشف رود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت:این سازمان بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای بهسازی کشف رود هزینه کرده و بخش زیادی از مسیر این رودخانه که نزدیک به بافت شهری بود احیا شده است.

مهدی یعقوبی روز سه‌شنبه در نشستی خبری در مشهد افزود: کشف رود به عنوان یک رود خشک فصلی در مشهد طی سال‌های گذشته وضعیت بسیاری بدی داشت و نیاز بود که شهرداری مشهد به موضوع ساماندهی کشف رود ورود کند که با هماهنگی استانداری خراسان رضوی این امر انجام شد.

وی اضافه کرد:شهرداری مشهد نمی‌تواند وظایف دیگر نهادها را بر عهده بگیرد و فقط هماهنگ کننده است مثلا سازمان جهاد کشاورزی برای کشت و زرع در حاشیه کشف رود برنامه هایی دارد که امری طبیعی است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: مدیریت شهری بیشتر از وظایف خود در این زمینه عمل کرده است و تصفیه خانه سپتاژ نیز توسط شهرداری اجرایی شده است.

یعقوبی افزود: در بررسی‌های کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز مشخص شد که شهرداری مشهد به درستی وظایف خود را در کشف رود انجام داده است.

وی در خصوص توسعه فضای سبز در مشهد نیز اظهار کرد: باید فضای سبز را توسعه داد و بدین منظور نیاز است در کنار کاهش آلودگی هوا، توسعه فضای سبز در دستور کار قرار گیرد.

یعقوبی در پاسخ به سوال خبرنگار ما با اشاره به توسعه فضای سبز تأکید کرد: نیاز است در کنار کاهش آلودگی هوا، توسعه فضای سبز را در دستورکار خود قرار دهیم. البته باید گفت که دولت نیز در این خصوص سهمیه‌ای دارد. چمنی که در مشهد کشت می‌شود متناسب به اقلیم شهری است، اما همچنان به علت کمبود آب در حال کاهش سطح کاشت چمن در شهر هستیم.

وی با اشاره به اینکه در جا‌هایی که به چمن نیاز نبوده، الگوی کاشت را تغییر داده‌ایم و تا نوروز امسال این روند ادامه دارد، گفت: فضای مفرح و سبز مشهد را نباید به سمت خشک شدن ببریم و سیاست ما این است به جز کلان پروژه‌ها توجه به پروژه‌های کوچک فضای سبز است.

 

کلنگ زنی بازار خودرو تا پایان سال

حسن کلیدری، مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد نیز در قسمت دیگری از این نشست خبری اظهار کرد: بازار خودرو در ماه های گذشته با ظرفیت موجود در ضلع جنوبی جمعه بازار قدیم شناسایی شد؛ این زمین با کاربری فضای سبز بود و با توجه به موقعیتی که داشت مجاب به راه اندازی مجدد شدیم.

وی افزود: در جمعه ها بیش از سه هزار خودرو در این بازار پذیرش می‌شود که شرایط ایمنی برای شهروندان دارد. زمینی در شهرک شیرین پیش بینی شده و امیدواریم کلنگ آن تا پایان سال به زمین زده شود. این بازار نیاز به مطالعات دارد و اگر مطالعات به درستی صورت گیرد این بازار سال آینده به محل جدید خود خواهد رفت. در واقع نگاه مدیریت شهری این است که چند کاربری داشته باشد و غیر از خودرو، در دیگر روزها نیز کالاهای دیگر به عرضه مردم شهر برسد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.