×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسایی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان معاملات صوری توسط ۱۴۲ شرکت‌ فاقد اعتبار مالیاتی (کاغذی) در استان خراسان رضوی از ابتدای سال

به گزارش توس اکو، شاکررضا مریدی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های نظام مالیاتی کشور، شکل‌گیری شرکت‌های فاقد اعتبار است که زیان‌های مالی فراوانی را به همراه دارند. شرکت‌های فاقد اعتبار روی کاغذ بوده و هیچ فعالیت اقتصادی واقعی ندارند، اخلال در نظم اقتصادی جامعه ایجاد می‌کنند و مانع از شفاف شدن وضعیت اقتصادی می‌شوند، و با فروش فاکتورهای فاقد اعتبار، اجرای نظام مالیات را با اختلال و فعالان اقتصادی را با چالش سرمایه در گردش روبه‌رو می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی افزود: شرکت‌های فاقد اعتبار پس از ثبت‌نام در نظام مالیاتی و دریافت کد اقتصادی اقدام به فعالیت کرده و به انجام فعالیت‌های غیرقانونی و زیرزمینی در اقتصاد دامن می‌زنند. در این راستا بسیاری از شرکت‌ها که تمایل به پنهان کردن فعالیت خرید یا فروش خوددارند، به این شرکت‌های فاقد اعتبار مراجعه و اقدام به تهیه فاکتور فاقد اعتبار می‌نمایند.

وی گفت؛ با توجه به اقدامات موثر اداره بازرسی، مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی این اداره کل، از ابتدای امسال بالغ بر ۱۴۲ مورد شرکت کاغذی و صوری شناسایی شده اند که بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان مراودات مالی داشته اند.

مدیرکل امور مالیاتی استان بیان داشت: بخشی از معوقات مالیاتی مربوط به همین شرکت‌های صوری است که با شناسایی این شرکت ها و رسیدگی پرونده آنها بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی تعیین شده است.

در پایان شاکررضا مریدی گفت: اهمیت پدیده شرکت‌های صوری و فاقد اعتبار به گونه است که به استناد بند ۵ ماده ۲۷۴ ق.م.م جرم انگاری شده و از طرفی فعالیت‌های آنها بر اساس دستورالعمل صادره سازمان امور مالیاتی کشور، به عنوان یکی از مصادیق فعالیت‌های مشکوک به پولشویی تلقی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.