×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ششمین جشنواره تولید ملی و رسانه برترین های خود را شناخت

به گزارش توس اکو، دبیر این جشنواره در ابتدا مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تولید ملی و رسانه که با حضور مسئولین استانی و جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه رسانه و خبر در محل تالار همایش‌های هتل نوین مشهد برگزار شد، از ارسال ۸۵۷ اثر به دبیرخانه ششمین رویداد تولید ملی و رسانه خبر داد و اظهار کرد: از این میان، ۴۰۳ اثر راهی بخش مسابقه شدند و در مجموع، ۸۲ نفر از ۴۸ رسانه فعال در ۱۱ شهرستان استان با آثار خود در این جشنواره حضور داشتند.

محسن رضوی افزود: این نیاز به‌صورت جدی وجود دارد که میان فضای رسانه و تولید در کشور هم‌افزایی ایجاد شود. در مسیر پیشرفت همه کشور‌های سرآمد صنعتی دنیا نیز این همکاری و همگرایی وجود داشته است و امیدواریم با مشارکت بیشتر اصحاب رسانه، گام ‎های مؤثرتری در این مسیر برداشته شود.

غلامرضا بنی اسدی، رئیس هیئت‌داوران جشنواره ششم هم در این مراسم خاطرنشان کرد: توسعه کامل یک کشور در گرو پیشرفت همه‌جانبه و یکپارچه در عرصه‌های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی و صنعتی است. فعالان عرصه صنعت، دست‌های توانمند و اراده‌های مستحکم در حوزه تولید و اقتصاد دارند و فعالان عرصه رسانه از قلم‌های پویا و اندیشه‌های پیشرو در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی برخوردارند. اجماع این دو حوزه، نویدبخش فصلی نوین در عرصه رونق تولید است و این جشنواره نیز به همین دلیل اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در این جشنواره به فراخور تخصص ‎محور بودن، همه ارزش‌هایی که در حوزه رسانه باید موردتوجه قرار گیرد، در دستور کار داوران قرار داشت و نمره‌ای که به آثار اختصاص پیدا کرد، میانگینی از حوزه‌های مختلف برندسازی، صادرات، صنعت و امیدآفرینی بود. در جریان داوری آثار، آن‌چه موردتوجه داوران قرار گرفت، آثاری بود که به‌موازات ارزشمندبودن از نظر استاندارد‌های رسانه‌ای، از نظر اقتصادی و صنعتی هم حائز شرایط برتر و برگزیده بود.

برگزیدگان جشنواره

در این مراسم ضمن تجلیل از «امیر روح‎پرور» و «پرویز روحبخش» دو پیشکسوت عرصه رسانه استان، هیئت داوران ششمین جشنواره تولید ملی و رسانه، در بخش خبر اثری را حائز صلاحیت اخذ رتبه اول و دوم ندانست، اما «مصطفی قطبی» از خبرگزاری ایرنا، «حسین کوه زاد» از پایگاه خبری توس اکو و «بهجت موسوی ‎مقدم» از خبرگزاری تسنیم مشترکاً سوم شدند.

در بخش گزارش، «الهام مهدی‎زاده» از روزنامه شهرآرا حائز مقام سوم، «مصطفی قطبی» از خبرگزاری ایرنا حائز مقام دوم و «مهناز اصغری» از روزنامه صبح ‎امروز رتبه نخست را به دست آورد.

در بخش مصاحبه، «محمدرضا سالارمقدم» از پایگاه خبری نویدتربت حائز رتبه سوم، «طاهره فجر داوودلی» از روزنامه قدس حائز رتبه دوم و «زهرا شریعتی» از روزنامه شهرآرا رتبه نخست را به دست آورد.

در بخش ویژه با موضوع تولید صادرات‎ محور هیچ اثری حائز انتخاب در مقام اول، دوم و سوم نشد و فقط «رابعه مقداری» از هفته‎ نامه خیام ‎نامه نیشابور به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش سرمقاله، «علی پاکباز خسروشاهی» از هفته‎ نامه نخست حائز رتبه سوم، «سعید برند» از روزنامه خراسان حائز رتبه دوم و «شهرام شیرکوند» از هفته‎ نامه دنیای خودروی تهران رتبه نخست را بدست آورد.

در بخش عکس، «محسن رحیمی عنبران» از باشگاه خبرنگاران جوان حائز مقام سوم، «محمد عباس ‎نژاد» از روزنامه همشهری تهران حائز مقام دوم و «وحید بیات» از قدس آنلاین رتبه نخست را بدست آورد.

در بخش چندرسانه ‎ای و مستند، «غلامرضا زوزنی» از شهرآرانیوز حائز رتبه دوم و «سیدعباس ضیایی هاشمیان» از فضای مجازی صدا و سیمای خراسان رضوی رتبه نخست را بدست آوردند و هیئت داوران، اثری را حائز صلاحیت رتبه سوم ندانست.

در بخش چندرسانه‌ای و گزارش خبری، «اعظم فریدون‎ مقدم» و «فاطمه سلطانی» هر دو از صدا و سیمای خراسان رضوی حائز رتبه‌های دوم و اول شدند.

در بخش چندرسانه‌ای و پادکست، «سارا اکبری» از رادیو خراسان حائز رتبه دوم شد و هیئت داوران، اثری را در مقام اول و سوم اعلام نکرد.

در بخش تیتر، «عبدالصمد حسینی» از هفته ‎نامه ثروت حائز مقام شایسته تقدیر، «بنیامین یوسف‎ زاده» از روزنامه شهرآرا حائز رتبه سوم، «سعید برند» از روزنامه خراسان حائز رتبه دوم و «طاهره فجر داوودلی» از روزنامه قدس رتبه نخست را بدست آوردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.