×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سهم مشهد از اقتصاد منطقه چقدر است؟

به گزارش توس اکو  و به نقل از ایسنا، عبدالله ارجائی در خصوص برنامه‌های شهرداری مشهد برای افزایش جذب سرمایه و سرمایه‌گذار در این شهر اظهار کرد: اصلی‌ترین فعالیت مدیریت شهری تسهیل سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های سالم در شهر است. بر همین اساس شعار مشهد، بهشت سرمایه‌گذاری سالم را انتخاب کرده‌ایم تا چنین فضایی در شهر جریان پیدا کند.

وی ادامه داد: امروز نگاه سرمایه‌گذاران به مشهد نگاه مثبتی نیست که لازم است چنین نگاهی تغییر کند. شورای اسلامی شهر مشهد و شهرداری به عنوان نهاد برآمده از انتخاب اکثریت مردم نگاهشان حمایت از سرمایه‌گذاری سالم بوده و این نگاه قالب طیف منتخب مردم است.

 

مثلث مردم، دولت و شهرداری راهی برای افزایش سرمایه‌گذاری در مشهد

وی افزود: مدیریت شهری مشهد برای توسعه سرمایه‌گذاری در این شهر بر اساس هویت رضوی تلاش خواهد کرد. من معتقدم نمی‌توان مشهد را فقط با ۱۸ هزار میلیارد تومان اداره کرد. این رقم تنها کفاف فعالیت‌های جاری و روزمره این شهر را می‌دهد. بنابراین بهترین کار این است که دست به دست هم داده و مثلث مردم، دولت و شهرداری را تشکیل دهیم تا از این مسیر سرمایه‌گذاری در مشهد را تقویت کنیم.

شهردار مشهد بیان کرد: برای توسعه سرمایه‌گذاری در مشهد همسایگان امام رضا(ع) و سرمایه‌گذاران خرد و کلان را به این شهر فرا می‌خوانیم. کسانی که بتوانند در فضای سالم رقابتی با لحاظ مختصات شهر امام رضا(ع) گام به این عرصه نهاده و بتوانند در حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های زیارت و مسائل شهری و… فعالیت کنند، می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در این شهر پیش‌قدم ‌شوند.

 

سهم مشهد از اقتصاد منطقه چقدر است؟

ارجائی ادامه داد: سوال من از فعالان اقتصادی این است که سهم مشهد از اقتصاد جهانی و کشورهای همسایه چقدر است؟ به نظر من باید به سوی سرمایه‌گذاری سالم حرکت کرده و به صورت واقع‌گرایانه به آن پرداخت. در واقع لازم است مسیر سرمایه‌گذاری در این شهر به گونه‌ای مدیریت شود که درصدی از اقتصاد منطقه متعلق به مشهد باشد.

وی با اشاره به دیدگاه‌های موجود برای توسعه سرمایه‌گذاری در مشهد عنوان کرد: در این زمینه در ۲ سطح وحدت دیدگاه وجود دارد. سطح اول مربوط به نگاه شهروندان به مقوله سرمایه‌گذاری است. در حال حاضر هیچکدام از شهروندان این شهر مخالف سرمایه‌گذاری سالم در مشهد نیستند.

ارجائی اضافه کرد: سطح دوم نیز مربوط به مدیران ارشد استان است. بر اساس گفت‌وگوهای انجام شده نه تنها مخالفتی از سوی مدیران ارشد استان با سرمایه‌گذاری در مشهد وجود ندارد بلکه ایشان بر این موضوع بسیار تاکید دارند زیرا پیشرفت استان به همین سرمایه‌گذاری‌های سالم بستگی دارد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: البته در این میان برخی از نخبگان از مسائل مرتبط با هویت شهر امام رضا(ع) نگران هستند که این هم دغدغه‌ای به حق است. این‌ها دلسوزانی هستند که نیاز است تا با آن‌ها گفت‌وگوی بیشتری صورت گیرد تا توسعه اقتصادی مشهد با هویت رضوی مغایر نباشد. مگر می‌شود تصور کرد که در فرهنگ رضوی حوزه سرمایه‌گذاری مغفول مانده باشد. در مجموع در این مسیر می‌توان با لحاظ مختصات هویتی شهر مشهد به توسعه اقتصادی آن پرداخت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.