×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رییس جمهور با مصوبات پربرکت خطه خورشید را ترک کرد

آیت الله رئیسی رییس جمهور پس از پایان سفر به خطه خورشید در قالب هجدهمین سفر استانی هیات دولت با مصوبات پربار، جمعه شب مشهد مقدس را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ایرنا، هجدهمین سفر استانی هیات دولت از چهارشنبه دهم فروردین ماه با ورود رییس جمهور به مشهد مرکز خراسان رضوی آغاز شد، در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و همچنین رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی، رییس جمهور را همراهی کردند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به مشهد به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف شد و سپس با علما و خانواده های شهدا در بارگاه منور رضوی دیدار کرد.

همچنین صبح دیروز رییس جمهور با بالگرد به شهرستان مرزی سرخس سفر کرد و ضمن بازدید از پایانه مرزی و ایستگاه بین‌المللی راه‌آهن سرخس و دیدار با جمعی از مردم این شهر، سه طرح مرتبط با گاز و پتروشیمی را در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد افتتاح کرد.

آیت الله رئیسی همچنین در این سفر از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر و پارک علم و فناوری خراسان رضوی بازدید کرد.

در دومین روز از سفر به خراسان رضوی ، رییس جمهور و اعضای هیات دولت در جلسه شورای اداری استان شرکت کردند و آیت الله رئیسی در نشست خبری پایان سفر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

هرچند با برگزاری جلسه شورای اداری پرونده هجدهمین سفر استانی سیزدهمین هیات دولت به خراسان رضوی به صورت رسمی بسته شد، اما در روز جمعه رییس‌جمهور علاوه بر حضور در نماز جمعه برنامه هایی با محوریت دیدار با علما و نخبگان استان نیز داشت.

فناوری‌های دانش بنیان، زیارت و حاشیه شهر مشهد محور سخنان رییس جمهور

در جلسه شورای اداری خراسان رضوی، محور اصلی سخنان رییس جمهور موضوع فناوری‌های دانش بنیان بود، آیت اله رییسی اظهار داشت: هیچ دستگاه اداری در کشور حق ندارد نسبت به تولیدات فناورانه داخلی بی توجه باشد و اگر تولیدات فناورانه در کشور موجود باشد نباید به سراغ واردات رفت.

وی شعار سال رهبر معظم انقلاب را چراغ راهی برای توسعه کشور دانست و گفت: همه باید دقت کنند که اگر تولید فناورانه داخلی موجود است، اولویت با استفاده از این تولیدات باشد و اگر نبود سراغ تولید خارجی بروند.

رئیسی تاکید کرد: همه دستگاهها و سازمانها باید توجه کنند که شرکتهای دانش بنیان نباید دنبال سازمانها بچرخند بلکه سازمانها باید دنبال آنها باشند که کجا هستند و کجا تولید قابل عرضه دارند و همه حمایتهای لازم را از آنها انجام دهند.

لزوم تکمیل ۱۸۴ طرح نیمه تمام در کنار احداث ۴۷ هزار واحد مسکونی

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در این سفر با ۲۸ دستگاه دولتی برای تکمیل ۱۸۴ طرح تصمیمات مناسبی اتخاذ شد، برای این مهم تامین اعتبار مطلوبی صورت گرفت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تقویت شد.

همچنین عملیات اجرایی ساخت بیش از ۴۷ هزار و ۸۶۱ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در جریان سفر هیات دولت به خراسان رضوی آغاز شد، وزیر راه و شهرسازی در این خصوص گفت: عملیات اجرایی ساخت این تعداد واحد مسکونی در خراسان رضوی کافی نیست و برای ۲ سال نخست باید دست کم عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده باشد.

وزیر کشور نیز که بازدید و بررسی مسائل و مشکلات شهرستانهای مشهد و کلات را برعهده داشت گفت: برای مساله اتباع بیگانه و افراد فاقد هویت، تصمیم گیری شد تا برای شناسه‌دار کردن این افراد در حاشیه شهر مشهد پیگیری و اقدام لازم صورت گیرد.

خراسان رضوی نیازمند ۱۷۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی

استاندار خراسان رضوی نیز در توصیف وضعیت موجود استان گفت: برای تحقق رشد اقتصادی ۷.۲ درصدی استان در سال پیش رو به ۱۷۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

یعقوبعلی نظری افزود: در قرارگاه اقتصادی استان محل تامین منابع تعیین شده است به عنوان نمونه ۵۵ هزار میلیارد تومان بانکها و ۶۰ هزار میلیارد تومان را بخش خصوص تامین خواهند کرد.

اما می‌توان نتیجه جمع بندی مصوبات هجدهمین سفر رییس جمهور را در خطبه‌های نماینده ولی فقیه در نماز جمعه امروز جستجو کرد، نماز جمعه ای که با حضور آیت الله رئیسی و چند عضو کابینه همراه بود.

سفر پربرکت و جذب ۲۶ هزار میلیارد تومان منابع مالی

امام جمعه مشهد در این خصوص گفت:سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به خراسان رضوی برکات بسیاری به همراه دارد، مصوبات این سفر در رفع مشکلات مختلف استان تاثیرگذار است.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: در قالب این سفر به دستور ریاست جمهوری ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مسائل مختلف خراسان رضوی در طول یک سال آینده جذب می شود و همچنین ۳ هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات برای توسعه تولید، کشاورزی و صنعت در استان اختصاص یافته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.