×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریور جاری در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور

این آزمون در هفت رشته مهندسی در صلاحیت های طراحی، نظارت، اجرا و دو آزمون فوق تخصصی طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی، همچنین شش رشته کاردانی فنی ساختمان، تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی و صلاحیت کارشناسان ماده ۲۷ برگزار می گردد.
به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومي سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، مهندس حسین بشیر رییس سازمان اعلام داشت: در این دوره از آزمون ها تعداد ۲۱۹۱۴ نفر شرکت کننده در هفت رشته مهندسی و ۳۵۲ نفر شرکت کننده در صلاحیت کارشناسان ماده ۲۷ شرکت دارند.
وی با تاکید بر لزوم اجرای صحيح مباحث مقررات ملی ساختمان گفت: هر ساله به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز کشور در این زمینه، آزمون نظام مهندسي در رشته هاي مختلف برگزار مي گردد تا افراد با اخذ صلاحیت مربوطه وارد بازار کار شوند. وی افزود ورود کارشناسان حرفه اي و آموزش دیده به بازار ساخت وساز، نقش مهمي در افزایش کيفيت ساختمان ها و حفظ و حمایت از سرمایه ها دارد که در اين راستا سازمان نظام مهندسي ساختمان، نقش نظارتي را بر عهده دارد.
رییس سازمان در ادامه با اشاره به تعداد کل اعضای سازمان که بالغ بر ۳۹۴۰۰ نفر عضو دارا و فاقد پروانه اشتغال بکار مهندسی هستند؛‌ تعداد اعضای دارای پروانه را جمعا حدود ۲۲۶۰۰ نفر به تفکیک رشته ها به شرح معماری ۳۸۲۰ نفر ، عمران ۱۱۹۹۹نفر، رشته تاسیسات مکانیکی ۳۰۷۶ نفر، رشته تاسیسات برقی ۳۰۲۴ نفر ،‌ نقشه برداری ۲۳۷ نفر،‌ شهرسازی ۳۶۸ نفر و ترافیک ۷۶ نفر اعلام کرد.
لازم بذکر است این آزمون توسط دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور و با نظارت اداره کل راه و شهرسازی استان ها هر ساله در دو نوبت برگزار می گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.