×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رکورد مشارکت مردم خراسان رضوی در خرید کالابرگ الکترونیکی

به گزارش توس اکو، محمدامین بابایی امروز، ۱۶ فروردین‌ماه، در نشست خبری مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، اظهار کرد: در دو روز گذشته معاون رفاه و اقتصادی وزارت کار در مشهد حضور داشتند و گزارش دادند که خراسان رضوی رتبه نخست عملکردی را در طرح کالابرگ به دست آورد.

وی بیان کرد: ما در طرح فجرانه سطح دسترسی ۲۰۰۰ فروشگاه متخلف را غیر فعال کردیم که تنها ۳۰۰ فروشگاه تعهد دادند و به چرخه بازگشتند بقیه را با فروشگاه‌های جدید جایگزین کردیم. ما همچنین سامانه را به روزرسانی کردیم و باگ‌هایی که می‌توانستند سیستمی انجام دهند را بستیم.

بابایی با بیان اینکه ما در استان یک میلیون و ۷۲۳ هزار و ۲۸۷ خانوار مشمول طرح داریم، عنوان کرد: از این تعداد از ۲۰ اسفند تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۰۲ خانوار خرید کردند و مشارکت ۸۸.۴۲ درصدی اتفاق افتاد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: در این مدت مردم ۳.۳ همت خرید انجام دادند که ۱.۱ همت از یارانه مضاعف پرداخت شده و ۲.۲ خرید نقدی مردم بوده است. تعداد تراکنش ۱۰ میلیون و ۷۵ هزار و ۹۷۲ مورد بوده است. از ابتدای طرح یعنی خردادماه تاکنون ۱۴.۸ همت خرید انجام شده است.

وی ادامه داد: در این طرح ۱۹ هزار و ۹۳۷ فروشگاه فعال بودند که ۱۹ هزار و ۴۲۴ فروشگاه خرد و محلی و ۵۱۳ فروشگاه زنجیره‌ای بوده است. مجموعه دستگاه‌های پز فعال در این فروشگاه‌ها ۲۰ هزار و ۵۸۵ مورد است.

بابایی اضافه کرد: در این طرح بیش از ۵۱ میلیون بسته معیشتی داده شد، با این تفاوت که درگیری‌های دوره قبل اتفاق نیفتاد. مغایرت‌هایی که داشتیم کمتر از نیم درصد در کل کشور بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در یک ماه طرح فجرانه بیش از ۵۹۰ میلیون فاکتور صادر شد. پیش‌بینی ما این است که در مرحله سوم تعداد صدور فاکتور‌ها به یک میلیارد برسد. طرح فعلا تا اردیبهشت‌ماه است، بعد از آن مدل متفاوت خواهد بود، اما قطع نخواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.