×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
  رونمایی از تراکتورتولید شده در خراسان رضوی طی سال آینده

به گزارش توس اکو به نقل از ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی ( ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون) مشهد ” غلامرضا  قنبری” افزود: چند سالی است در استان خراسان رضوی تولید تراکتور دغدغه ای برای مان در بخش کشاورزی است و امیدوارم با ورودچند  شرکت دانش بنیان و شرکت‌های با سابقه که در این حوزه ورود پیدا کرده اند در نیمه اول سال آینده شاهد رونمایی از تراکتورتولید شده در استان خراسان رضوی باشیم .

وی ادامه داد: بالغ بر ۶۰ درصد از ادوات و تجهیزات کشاورزی کشور با ۱۸۰ واحد تولیدی در خراسان رضوی تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تاکید برآن که باید در مسیر مکانیزاسیون و اتوماسیون در بخش کشاورزی گام برداریم‌، بیان داشت : برای هوشمند سازی ، طراحی و راهبری کشاورزی باید از طریق ماشین آلات اتومات و ربات‌ها پیگیری انجام شود که این موضوع در برنامه های ما قرار گرفته است.

قنبری ادامه داد: ما باید در کشور و استان  به سمت رویکرد کشاورزی حفاظتی و ماشین آلات و ادواتی برویم  که می‌تواند کشاورزی حفاظتی را پشتیبانی و حمایت کند و آن را مد نظر قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به کمبود منابع اظهار داشت : به جهت محدود بودن منابع آب و خاک بطور قطع در سایر نقاط کشور نیز سیاست کشاورزی حفاظتی باید رویکرداصلی تولید و عرضه ادوات کشاورزی باشد .

وی در خصوص برگزاری این نمایشگاه  یادآور شد : نکته حائز اهمیت در این نمایشگاه رفتن به سمت نمایشگاه‌های تخصصی است که این موضوع  برای استقبال کنندگان و بهره‌برداران فوق العاده مزیت‌ بسیار خوبی محسوب می شود. حضور شرکت های داخل استان و نمایندگی‌های کشورهای خارجی و استان‌های دیگر کشور سبب شده است  که بزرگترین  نمایشگاه ادوات کشاورزی کشور را رقم بزند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.