×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد ۲۵۰۰ درصدی صادرات کالا از خراسان رضوی به تاجیکستان

 ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: صادرات کالا به کشور تاجیکستان طی چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ هزار و ۴۶۶ درصد در ارزش کالا و یک هزار و ۲۳۹ درصد در وزن کالا افزایش داشته است.

جواد جعفری  افزود: در این مدت ۴۱ میلیون تن کالا به ارزش ۲۴ میلیون دلار از خراسان رضوی به تاجیکستان صادر شده است که وزن و ارزش کالای صادراتی به همین کشور در مدت مشابه سه میلیون تن به ارزش ۹۴۶ هزار دلار بود.

وی بیان کرد: این در حالی است که در چهار ماهه نخست امسال صادرات کالا از خراسان رضوی به کشور افغانستان به عنوان نخستین مقصد صادراتی استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۴۴ درصد و در ارزش ۴۲ درصد کاهش داشته، همچنین صادرات کالا  به ترکمنستان نیز در این مدت در وزن ۲۳ درصد و در ارزش پنج درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: در مجموع طی چهار ماهه نخست امسال ۶۷۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۶۶ میلیون دلار از این استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۳۶ درصد و در ارزش ۲۴ درصد کاهش داشته است.

جعفری اظهار داشت: وزن و ارزش صادرات کالا ها در مدت مشابه سال گذشته در خراسان رضوی به ترتیب یکهزار و ۴۲ تن به ارزش ۴۸۱ میلیون دلار است.

وی بیان کرد: از کل ارزش صادرات غیرنفتی در چهار ماهه نخست امسال در خراسان رضوی ۱۶ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و ۶۱۸ هزار دلار از محل بازارچه های مرزی دوغارون انجام گرفته است.

وی عمده اقلام صادراتی از خراسان رضوی طی چهار ماهه نخست امسال را زعفران، میله آهنی یا فولادی، سیب و پسته ذکر کرد و افزود: چهار کشور اول هدف صادراتی استان در این مدت افغانستان، ترکمنستان، عراق و تاجیکستان بودند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی بیان کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۱۱۰ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۶ میلیون دلار به این استان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در وزن ۵۵ درصد و در ارزش ۲۳ درصد افزایش داشته است.

جعفری میزان واردات کالا به خراسان رضوی  طی این مدت را ۷۱ هزار تن به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار ذکر کرد.

او عمده اقلام وارداتی به خراسان رضوی را شامل پنبه، گوشی تلفن همراه، گندم معمولی و برنج برشمرد و گفت: چهار کشور اول وارداتی کالا به استان در این مدت امارات متحده عربی، ترکیه، تاجیکستان و چین بوده اند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات کالا در خراسان رضوی طی چهار ماهه نخست امسال تراز بازرگانی استان مثبت و معادل ۱۵۰ میلیون دلار است./ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.