×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد ۱۰ برابری اعتبارات عمرانی شهرداری این منطقه

به گزارش توس اکو؛ مهدی خداشناس در نشست خبری با اصحاب رسانه در سلسله نشست‌‌‌‌‌های روایت شهر که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، گفت: منطقه ۳ شهرداری مشهد از جنوب خیابان شیرازی، از شمال به گاز، از شرق خیابان آیت‌الله بهجت و از غرب آبت الله عبادی را در بر می‌گیرد. جمعیت منطقه ۴۵ هزار نفر و مساحت آن با منطقه منفصل توس ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار است.
وی ادامه داد: ۱۷ هزار نفر از حاشیه شهر مشهد در منطقه ۳ شهرداری مشهد ساکن هستند. ۵۶ درصد سکونتگاه‌‌‌‌‌های مشهد و ۲۹ درصد سکونتگاه‌‌‌‌‌های غیر رسمی در این منطقه است. دو آرامگاه نادری و خواجه ربیع و همچنین راه آهن و جاده کلات به عنوان دو مبداء ورودی شهر مشهد از جمله ظرفیت‌‌‌‌های این منطقه است.
خداشناس با اشاره به اینکه حدود دو سال است شهردار منطقه ۳ هستم،عنوان کرد: در ابتدای ورودم اعتبارات این منطقه ۶۹ میلیارد تومان بود، در انتهاهای سال ۱۴۰۰ به ۱۴۳ میلیارد تومان و امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات جاری رسید که رشد ۱۰ برابری اعتبارات عمرانی را شاهد هستیم.
شهردار منطقه ۳ مشهد در خصوص پروژه‌‌‌‌های انجام شده بیان کرد: پروژه پل رسالت- طبرسی طی ۳ ماه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، سالن چند منظوره بحران مهرگان طی ۶ ماه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، بازگشایی راست‌گرد پل رسالت طی ۱۸ روز و اصلاح هندسی خیابان هاشمی نژاد طی ۴۸ ساعت، از جمله پروژه‌‌‌‌های انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه، توسعه بوستان بهار، سند تحول آفرینی محور رسالت، دوربرگردان غیر همسطح میرزایی، میدان گذر طبرسی، کرانه شمالی از جمله کلان پروژه‌‌‌‌‌های سال جاری شهرداری منطقه ۳ است، گفت: این منطقه ۴۳ پروژه زود بازده با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان دارد که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
شهردار منطقه ۳ مشهد تصریح کرد: رویکرد مدیریت شهری هم در شورای شهر و هم در شهرداری، توجه به حاشیه شهر است. اگر فعالیت‌‌‌‌‌های عمرانی این منطقه بیشتر دیده می‌شود، خواست مردم است. همچنین شورای اجتماعی محله این منطقه، جزء فعال‌ترین شورای اجتماعی شهر مشهد است.
مهدی خداشناس با اشاره به اینکه با فعالیت‌‌‌‌های اصلاحی امسال هیچ معبری در منطقه مشکل آبگرفتگی نخواهد داشت، خبر داد: سرانه ورزشی منطقه از ۰/۲ درصد به ۰/۹ درصد رسیده است. ۷۴ هزار متر مربع آسفالت گردیده است که رتبه اول در نهضت آسفالت را داریم. همچنین سرانه فضای سبز منطقه ۴/۸ بوده است.
شهردار منطقه۳ مشهد در ادامه با بیان اینکه موضوع ساماندهی صنایع در جاده سیمان را در دستور کار داریم و ساماندهی آن‌ها در سال آینده نمود خود را نشان خواهد داد، افزود: در محدوده منطقه پروژه مشارکتی ۲ هزار واحدی داریم و ۲ کلان پروژه دیگر در منطقه تعریف شده و در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار هستیم. در سال جاری این کلان‌پروژه در محدوده منطقه۳ آغاز خواهد شد.
خداشناس در خصوص کشف رود نیز گفت: موضوع صد متری دوم مشهد و ساماندهی کشف رود کلان پروژه دیگری است که کار مطالعات آن تمام شده و انتهای سال آغاز خواهد شد.
وی‌در باره پدیده بام فروشی در حاشیه شهر گفت: از اعلام آمار آن اجتناب می‌کنم، اما این پدیده به دلایل مختلف که همراه با آسیب‌های اجتماعی است در حال گسترش است. همچنین به دلیل مهاجرت از کشور‌های همسایه این پدیده شوم گریبان‌گیر ما شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در محدوده مهرگان، چون کاربری اراضی دولتی است ما مشکل سند نداریم، گفت: به لحاظ خدماتی مشکلی نداریم و در حال تهیه طرح برای خدمات هستیم.
شهردار منطقه ۳ مشهد خاطرنشان کرد: در منطقه قرقی مشکل خدمات داریم و زمین‌ها به صورت قولنامه‌ای درحال خرید و فروش است. همچنین در سال جاری یک پارک ۱.۲ هکتاری در این منطقه ساخته خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.