×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد اقتصادی خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشوری است و نشان از حرکت رو به جلوی اقتصادی دارد

به گزارش توس اکو و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، پیش از ظهر امروز یعقوبعلی نظری در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی در مشهد گفت: یکی‌ از برنامه‌های خوب ما در هفته دولت، تمسک و توسل به امام رضا(ع) به عنوان منبع پرفیض معنوی در کشور و استان و شهر مشهد محقق شد و مدیران با پابوسی این حضرت سال کاری خود را آغاز کنند.

وی گفت: امسال هم‌افتخار پیدا کردیم در محضر نماینده ولی فقیه باشیم. امیدواریم این جلسه منشا خیرات و برکات برای ما باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تصریح کرد: کارها و خدماتی‌که انجام می شود همانطور که انجام می شود باید اطلاع رسانی شود و مردم از آن آگاه باشند. در حوزه اقتصادی براساس شاخص‌های اعلامی از مرکز آمار کشور وضعیت خوبی داریم. عدد رشد ما در استان ۴.۴ است و‌ کشور ۳.۳ است که نشان از حرکت اقتصادی روبه جلو است.

وی‌ ادامه داد: سرمایه گذاری داخلی در استان در سال گذشته ۹۰ همت محقق شده و ۳.۵ برابر نیز سرمایه‌گذاری‌خارجی‌‌ داشته ایم. در سال جاری هدف گذاری مناسبی در این زمینه صورت گرفته است.

نظری افزود: در بخش سرمایه گذاری مقرر شد بانک محور نباشیم و مرکز تامین منابع مالی استانی توسط بورس صورت خواهد گرفت و‌ شرکت‌های ما در بورس قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های خوبی برای صادرات ایجاد خواهد شد و همچنین‌ در حوزه‌های زیر ساخت در حال فعالیت هستیم. محورهای مواصلاتی ۳ هزار کیلومتر را تحت بهسازی و بازسازی در برنامه داریم و هزار کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است. هزار کیلومتر دوم نیز در دست اجراست.

نظری تصریح کرد: موضوع آب از موضوعات جدی‌ استان و مشهد است که در این کلانشهر با چند پروژه زود بازده و مدیریت مصرف در مشهد دچار تنش جدی نشده‌ایم و پروژه‌های زیر ساختی‌تر نیز در حال پیگیری است.

وی گفت: در موضوع گاز در سال گذشته مشکلاتی داشته‌ایم. راه حل کوتاه مدت یکساله آن در حال پایان است. افزایش ظرفیت و پمپاژ گاز انجام شده است. همچنین خط انتقال گاز بین تربت جام و صالح آباد حدود ۸۰درصد پیشرفت داشته است.

نظری تصریح کرد: در منطقه شرق کشور ناپایداری انرژی داریم که دو خط در دستور کار وزارت خانه قراره گرفته تا آسیب پذیری شرق کشور از نظر انرژی را از بین ببریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.