×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رزرو ۳۰ تا ۴۰ درصد از ظرفیت اقامت رسمی مشهد برای شب‌های قدر

به گزارش توس اکو، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد امروز در نشست جمع بندی آمار ورود زائرین و اقدامات انجام شده در پیک اول سفر و برنامه ریزی‌های انجام شده برای ایام پیش رو که با حضور اعضای ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در محل هتل ارغوان برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته ۴۹۲ هزار و ۱۶۳ نفر وارد مشهد شده اند که بیشترین ورودی همانند همیشه به ترتیب مربوط به وسیله نقلیه شخصی، جاده‌ای عمومی، راه آهن و هوایی بوده است.

 

ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: از ۱۵ اسفند تا امروز ۹ فروردین مجموع ورودی مسافر به مشهد ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۳۶۰ نفر است که ۶۵۴ هزار و ۶۰۰ نفر با وسیله نقلیه شخصی، ۵۹۲ هزار و ۲۱۳ نفر از طریق اتوبوس، ۴۳۱ هزار و ۷۱۰ نفر از طریق ریلی و ۲۳۹ هزار و ۸۷۰ نفر از طریق هوایی به مشهد آمدند.

وی گفت: سطح اشغال ظرفیت‌های اقامتی در شب گذشته ۵۱ درصد در مشهد و ۵۳ درصد در استان بوده است.

گنابادی نژاد بیان کرد: از ۱۵ اسفند تا امروز مجموعاً ۳۹ درصد ظرفیت‌های اقامتی در استان و ۴۱ درصد در مشهد اشغال شده است که از این میزان ۵۴ درصد ظرفیت‌های رسمی در مشهد و ۵۳ درصد ظرفیت‌های رسمی در استان بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: ظرفیت اسکان موقت در مشهد و استان ۵۱ درصد و ظرفیت اضطراری در مشهد ۲۳ درصد به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: طی این مدت ۲۶ هزار و ۲۳۰ بازرسی از اصناف صورت گرفته است و ۵ هزار و ۸۶۲ پرونده به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان تشکیل شده است، ۸۵۶ شکایت صورت گرفته و ۶۰ واحد پلمب شده است.

گنابادی نژاد اظهار کرد: بیشترین تخلف اصناف به ترتیب عدم درج قیمت، گران‌فروشی و عدم صدور صورتحساب بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: بیشترین نارضایتی و تخلف از اصناف به ترتیب از صنف پوشاک، مواد خوراکی، اقامتی، حمل و نقل و رستوران‌ها بوده است.

وی گفت: بنا بر گزارش جامعه هتل‌داران در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد از ظرفیت اقامت رسمی برای شب‌های قدر رزرو شده است.

 

محدودیت‌های ترافیکی شب‌های قدر در مشهد اعلام شد

مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: در روزهای ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین که ایام قدر است از ساعت ۱۴ تا اذان صبح روز بعد محدودیت کامل ترافیکی برای خودروهای شخصی در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی با همکاری پلیس راهور ایجاد خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: در شب‌های قدر از اذان مغرب تا پایان مراسم احیا و در روز شهادت امیرالمومنین (ع) حمل و نقل عمومی اتوبوس و مترو رایگان است.

وی گفت: از ۱۵ اسفند تا ۸ فروردین علاوه بر ۱۶ هزار پارکینگ دائمی، ۵ هزار ظرفیت پارکینگ موقت هم در اطراف حرم مطهر رضوی ایجاد کردیم.

 

عودت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وجه به مردم

رجبی، مدیر کل صمت خراسان رضوی در این جلسه اظهار کرد: از ۱۵ اسفند تا ۸ فروردین در پی بازرسی‌های انجام شده و بررسی شکایات مردمی از اصناف، بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان وجه به شاکیان عودت داده شد.

مدیر کل صمت خراسان رضوی گفت: طی این مدت ۷ هزار و ۲۳۶ مورد شکایت مردم ی از طریق سامانه ۱۲۴ انجام شده است.

وی بیان کرد :۱۰ درصد کل شکایت‌های سامانه ۱۲۴ کشوری متعلق به خراسان رضوی بوده که بعد از تهران با ۳۰ درصد، استان ما در جایگاه دوم قرار دارد.

 

تخفیف ۳۰ درصدی هتل های مشهد ویژه خانواده ها برای تعطیلات عید فطر

مادرشاهیان، رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی نیز اظهار کرد: یک مورد گوشت از طرف یک قصاب به یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رسیده بود که بازرس دامپزشکی و مدیر هتل قبل از مصرف متوجه شدند گوشت مربوط به الاغ است و بلافاصله این موضوع را اطلاع دادند و حتی یک گرم از این گوشت استفاده نشد.

رئیس جامعه هتلداران خراسان رضوی گفت: در همه هتل‌ها نماینده دامپزشکی مستقر است نظارت را کامل انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: شخصی که این خبر را منتشر کرد بدون دانستن جزئیات موضوع، اقدام به کار غیر حرفه‌ای کرد و توضیحات جامعه هتل‌داران را نشنید.

مادرشاهیان گفت: انتشار این خبر، باعث کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی جمعیت زائر در این مدت شد چون مردم در بقیه نقاط کشور فکر کردند استفاده از گوشت الاغ در هتل‌ها و رستوران‌های مشهد صورت می‌گیرد.

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی همچنین گفت: طی نوروز ۶۰۶ مورد بازرسی در هتل ها انجام شد و هیچ تخلفی در این بازرسی ها مشاهده نشد. در همه هتل‌ها نماینده دامپزشکی نیز مستقر است و نظارت را کامل انجام می دهد.

وی اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی هتل‌های کلانشهر مشهد با تخفیف ویژه به پذیرش مسافر اقدام می‌کنند و برای تعطیلات عید فطر نیز ۳۰ درصد تخفیف ویژه خانواده هایی که به این شهر می آیند در نظر گرفته شده است.

مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه آهن خراسان نیز گفت: در ایام نوروز ۷۷ رام قطار با ظرفیت ۳۸ هزار نفر ورود و خروج مسافر خدمت رسانی می کنند.

 

۷۵ درصد ظرفیت اسکان موقت در بقاع متبرکه مشهد تکمیل شده است

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: بقاع متبرکه و حسینیه ها از موارد اسکان موقت ما هستند و ۷۵ درصد ظرفیت مشهد معادل ۳۵۸۷۰ نفر تکمیل شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: بقاع متبرکه استان از ۱۵ اسفند تا ۸ فروردین برای ۵۴۸ هزار و ۴۸۹ نفر اقامت ایجاد کرده است.

معاون گردشگری اداره کل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: ۱۶۴ واحد اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی در سطح استان احداث شده که ظرفیت اشغال آنها در ایام نوروزی ۲۵ درصد بوده است.

یوسف بیدخوری افزود: ظرفیت اقامتی بوم گردی‌ها و اقامتگاه‌های سنتی خراسان رضوی حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر است و بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی به ترتیب در شهرستان‌های طرقبه و شاندیز، گناباد، خواف، کلات، نیشابور، چناران، گلبهار، تربت‌حیدریه، کوهسرخ و درگز قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.