×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رتبه نخست دادگستری خراسان رضوی در حوزه اقتصاد مقاومتی
حسین کو ه زاد

 

به گزارش توس اکو، سید امیر مرتضوی  در نشست خبری اعلام برنامه های دادگستری خراسان رضوی در هفته قوه قضاییه اظهار کرد: همه ساله قوه قضائیه برنامه هایی را برای هفته قوه قضاییه از ۱ الی ۷ تیرماه اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این رابطه روز یکم به نام به حمایت قضایی از تولید دانش بنیان و صیانت از حقوق عامه نامگذاری شده که در این روز از پارک علم و فناوری مشهد بازدید به عمل خواهد آمد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: ۱۷۳ مورد در حوزه صنعت و تولید آسیب شناسی داشتیم؛ در همین رابطه ۲۵ هیئت اندیشه ورز تخصصی در حوزه تولید، صنعت و کارآفرینی ایجاد شده است.

مرتضوی با بیان اینکه در حقوق عامه در میان استان های کشور در زمره استان های برتر قرار گرفتیم، عنوان کرد: روز دوم، روز حرکت جهادی، تحول و تعالی قضایی در نظر گرفته است که در این روز بازدید از مجتمع های قضایی به عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: روز جمعه نیز با نام حمایت از حقوق بشر و مقابله با تروریسم است که در نماز جمعه شرکت خواهیم کرد و میز خدمت نیز در نماز های جمعه استان برای خدمت به مردم برپا خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه روز شنبه، چهارم تیرماه روز تسهیل فرآیند رسیدگی با فناوری های نوین نام گذاری شده، خاطر نشان کرد: در سال های اخیر به پرونده ها به صورت مجازی رسیدگی شده و ملاقات زندانیان به صورت ویدیو کنفرانس نیز انجام شده است.

مرتضوی افزود: در این راستا طرح نذر هشتم به همت دادگستری خراسان رضوی اجرا شد که در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم تعدادی از زندانیان به کمک خیرین آزاد می‌شدند؛ در پایان سال ۱۴۰۰ نیز این طرح کشوری شد.

وی عنوان کرد: روز یکشنبه عنوان پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از بستر های فسادزا را دارد که یکی از موضوعات آن بحث سرقت است؛ در این رابطه یک کارگروه تشکیل دادیم در خصوص جرایم خاص تا با حساسیت خاص و با دقت، سرعت و صحت پرونده ها پیگیری شوند.

رییس ستاد گرامیداشت هفته قوه قضاییه بیان کرد: روز دوشنبه ۶ تیر ماه را با نام ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح مجرمان خواهیم داشت که ملاقات قضات با زندانیان در سطح زندان های استان به صورت هدفمند انجام خواهد شد.

مرتضوی گفت: روز هفتم ولایت مداری، ایثار و خدمت به مردم است که در این رابطه ارتباط وسیع با مردم مورد تاکید ریاست دادگستری استان بوده است؛ همچنین بازدید با مردم در مساجد را در هفته قوه قضاییه در ۱۴ مسجد در مشهد خواهیم داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: باید مکانی برای جانمایی تجمعات و طرح مطالبات قانونی شهروندان در نظر گرفته شود و همچنین برای برگزاری تجمعات قانونی باید مجوز از سوی فرمانداری صادر شود و باید بین تجمعات هدفمند و قانونی با تجمعات تخریبی و اغتشاش تفکیک قائل شد.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: تجمع و تحصن چاره کار نیست و باید به دنبال راهکارهای نتیجه بخش بود و مطالبات مردم از دستگاه‌ها و نهادهای خاص باید به صورت مکتوب اعلام تا رسیدگی لازم از طریق سازمان بازرسی و دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.