×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
دهه پایانی ماه صفر و ماموریت های مهم جمعیت هلال احمر 

به گزارش توس اکو، دکتر پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در سفر یک روزه خود به مشهد مقدس با اشاره به اینکه این جمعیت سه ماموریت اساسی دارد، افزود: امدادرسانی به زائران پیاده در طرح همسفران خورشید، پشتیبانی و اسکان اضطراری دومین ماموریت جمعیت هلال احمر است که پیش بینی کردیم تا در شرایط اضطرار برای اسکان در موکب ها کمک رسانی کنیم و سومین محور ماموریتی، طرح قدم به قدم در مسیر بهشت است.

وی درخصوص طرح ملی همسفران خورشید خاطر نشان کرد: این طرح هشتمین سالی است که در طول ۶ مسیر اصلی حرکت زائران پیاده امام رضا(ع) در ۱۱۰ پایگاه برگزار می شود که با توجه به میزان تقاضا و تغییر شرایط تا ۱۵۴ پست نیز قابل افزایش می باشند.

دکتر کولیوند اضافه کرد: پایگاه های امدادو نجات ثابت ۳۲ پایگاه، پست های موقت و امدادی چاد و کانکس ۴۳ پست، تیم سیار امدادو نجات خودروی امدادی ۳۲ تیم مرکز، پاسخگویی شعب و ستاد استان ۲۶ مرکز بصورت شبانه روزی فعال هستند.

وی بیان داشت: توان عملیاتی طرح ملی همسفران خورشید در مجموع ۵۷۹ نفر روز، در پست پایگاه تیم های سیار و ستاد شعب شهرستان ها و استان در طول این طرح مشغول به فعالیت می باشند.

دکتر کولیوند با اشاره به حرکت کاروان های زائران پیاده گفت: این طرح از ۱۶ شهریور ماه آغاز وتا تاریخ ۲۶ شهرویور برابر با اول ربیع الاول به مدت ۱۱ روز جهت خدمت رسانی به زائران حرم مطهر رضوی به طول خواهد انجامید.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه از طرح قدم به قدم در مسیر بهشت سخن به میان آورد و بیان داشت: این طرح با همت سازمان جوانان هلال احمر راه اندازی شده است و با مشارکت ۳ هزارو ۵۰۰ جوان هلال احمری از سراسر کشور جهت عملیات ویلچررانی و خدمت رسانی به زائرین حضرت رضا (ع) در حال اجرا است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.