×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 8 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
دستیابی به ۱۵۹ دستاورد در دولت سیزدهم با دستور کار سند تحول

به گزارش توس اکو ، محمد اسلامی عصر پنجشنبه ۱۹ بهمن‌ماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی روایت پیشرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنجمین نمایشگاه روایت پیشرفت به همت دفتر ارتباط دولت و روحانیت و دستگاه های اجرایی برگزار گردید تا نوجوانان، جوانان و نخبگان از آخرین وضعیت دستاوردها آگاهی پیدا کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در آستانه چهل‌و‌پنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: در این ایام تبلور ویژه‌ای در حوزه هسته‌ای داشته ایم که در این ایام یکی از مسایل مهمی که مورد توجه قرار گرفته جایگاهی است که کشور در بخش علمی و فنی به ویژه در حوزه توانمندی‌های راهبردی در این مقطع زمانی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته سند جامع راهبردی توسط رئیس جمهور رونمایی شدکه ریل‌گذاری براساس سند تحول دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و در اولین سال این سند به ۱۵۹ دستاورد دانشی، فناوری و صنعتی دست پیدا کردیم.

اسلامی عنوان کرد : نظام استکباری از ابتدا با صنعت هسته‌ای ایران همکاری نکردند، بلکه مزاحمت هم ایجاد کردند و اجازه ندادند جمهوری اسلامی تجهیزات، لوازم و فناوری مورد نیاز را تامین کند. این عدم همکاری موجب شد فرایند‌ها با تحقیقات نتیجه‌گرا و بنیان‌گذاری ظرفیت تحقیق و توسعه قدرتمند دنبال شود و ما نیازمندی‌های خود را به صورت درون‌زا تامین کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب خردادماه سال جاری تاکیدات فراوانی برای فناوری هسته‌ای داشتند که تاکنون گام‌های استوارتری برداشته شده است و با گسترش قابل ملاحظه این صنعت شاهد توسعه ویژه ای در این عرصصه بوده‌ایم.

وی در انتهای سخنان خود تصریح کرد: در این هفته فناوری خط تولید نیمه‌صنعتی گاز هگزافلوراید تلوریم را افتتاح کردیم که این واحد نیمه صنعتی ماده اولیه تولید محصول برای بیماران تیروئید و بخش تشخیصی و درمانی است که عملیات مطالعات تفصیلی و تجهیز آن برای پیشبرد برنامه نیروگاه اتمی سیریک با ظرفیت ۵۰۰۰ مگاوات در سفر بندرعباس رئیس‌جمهور آغاز شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.