×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خراسان رضوی رتبه اول صنایع تبدیلی و فرآوری کشور را دارد

به گزارش توس اکو به نقل از ستاد خبری هجدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور و آبزیان در مشهد ” غلامرضا قنبری ” افزود:  استان خراسان رضوی رتبه اول صنایع تبدیلی و فرآوری کشور رادارد همچنین حائز رتبه سوم دام و طیور وفرآورده های لبنی کشور است  و بالغ بر یک هزار و پانصد واحد تولیدی ، تبدیلی و فرآوری در استان خراسان رضوی دائر است و  آمار تولیدات محصولات دامی، زراعی و باغی در استان خراسان رضوی حدود هفت و نیم میلیون تن می باشد.

وی ادامه داد: شش و نیم میلیون راس دام و ۱۶ میلیون واحد دامی در خراسان رضوی وجوددارد که از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های ملی  است که  در کنار زنجیره‌های تولید قرار دارند .

قنبری یادآور شد : تاکید ویژه ما اینست که طی دو سال بتوانیم  برای توسعه زنجیره‌های واحدهای تولیدی خورد که از توان رقابت، تامین منابع و مکانیزه کردن واحدهای خودشان برخوردار نیستند در ذیل زنجیره‌های تولید به قابلیت‌ها و استانداردهای لازم برسند تا بتوانیم محصولات خوبی را درخور و فراخور ملت و تولید کننده‌ها داشته باشیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به آن که درنمایشگاه دام و طیور آبزیان خراسان رضوی  به سمت تخصصی شدن آن گام برداشته می شود ، بیان داشت : در این حوزه ها درسال گذشته دو نمایشگاه و امسال نیز سه نمایشگاه برگزار شده است که نگاه ما نسبت به برگزاری نمایشگاه‌ها بیشتر به سمت حل مسائل در بخش کشاورزی بوده است .

وی تصریح کرد: لذا اولویت به واحدهای تولیدی وشرکت کنندگانی داده شده است که بتوانند مسائلی را از بخش کشاورزی و همچنین در حوزه دام طیور وآبزیان حل کنند  یعنی محصولاتی ارائه شود که مزیت‌دار باشد .

قنبری تاکیدکرد : امسال در این نمایشگاه سعی شده است فارغ از معرفی محصولات ، تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها نسبت به ارائه شیوه‌های جدید، روش های نوین تولید و پرواربندی در بخش کشاورزی و همچنین در حوزه‌های زراعت و باغبانی نیز مطرح شود‌ که ویژه تر به آن پرداخته ایم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار داشت: همچنین درحوزه آموزش و ترویج   آن بسیار تکیه کرده ایم.ازاین رو  در این نمایشگاه کلاس‌های آموزشی، ترویجی ویژه‌ای در مباحث مختلف درحال برگزاری آن می باشد.

وی تاکید کرد:  توجه به  هوشمندسازی اتوماسیون و مانیتورینگ شاخص‌های تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی در این نمایشگاه بیشتر تاکید شده است  همچنین به شرکت‌های دانش بنیان  نیزاهمیت ویژه ای داده شده است.

قنبری تصریح کرد: باتوجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری آن چیزی که باید به آن تکیه کرد شرکت های دانش بنیان است ودرحال حاضر بالغ بر ۷۲ شرکت فناور ، نوآور و دانش بنیان در دهکده نوآوری و فناوری خراسان رضوی بعد از دو سال مستقر شده است و آن ها برروی روش‌ها،تکنولوژی و محصولات جدید کار می‌کنند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به کارهای ویژه ای دیگری که در این نمایشگاه انجام شده است ، اظهار داشت :  در این نمایشگاه به معرفی محصولات و شرکت ها می‌پردازیم تا این شرکت‌ها بتوانند به سمت تجاری‌سازی بروند. زیراامروز باید از مرحله تولید کمی بگذریم و به کیفیت و استاندارد محصولات توجه کنیم . چون ناگزیریم که محصولات مان را به کشورهای دیگر عرضه کنیم وبرای این موضوع باید کیفیت و استاندارد محصولات مان را ارتقاء بدهیم تا بتوانیم رقابت کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.