×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
حفظ و نگهداشت ۵۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در ۲۲۷ واحد تولیدی خراسان رضوی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از حفظ و نگهداشت ۵۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۴۸۰۰ نفر اشتغال در ۲۲۷ واحد تولیدی خراسان رضوی طی سه ماه اول سال جاری در استان داد.

امیررضا رجبی اظهار کرد: طی سه ماه اول سال ۱۴۰۱ در ۴۲ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی ۲۲۷ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی استان بررسی شد که منجر به صدور۲۶۷ مصوبه برای حل مشکلات بخش تولید استان شده است. با توجه به اینکه تلاش شده همزمان با رفع موانع تولید اصلاح زیرساخت‌ها و بهبود فرایند حمایت و توسعه بخش صنعت در دستور کار باشد، در طی سه ماه مذکور تعداد پرونده‌های ورودی به گروه‌های کاری ذیل کار گروه تسهیل به میزان ۱۰ درصد کاهش داشته که بیانگر توجه به موضوع دستگاه محوری در پیگیری حل مسائل تولید بوده است.

وی ادامه داد: از مهمترین موضوعات مصوب شده در جلسات تسهیل می‌توان به تخصیص زمین، اعطای مهلت استفاده از خدمات بانکی، تقسیط بدهی تامین اجتماعی و مالیات، تسهیلات بانکی، برقراری انشعابات زیرساخت، توسعه و بازنگری محدوده‌های معدنی، اصلاح جواز تاسیس، پیگیری رفع تعهدات ارزی، معافیت حق بیمه، تامین مواد اولیه اشاره نمود که ۶۲ درصد از مصوبات را شامل شده است. همچنین ۱۲ درصد مصوبات در حوزه سیاست‌گذاری و اعمال فرایندهای قانونی مصرح و ۲۶ درصد مصوبات سایر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: بر اساس گزارش ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور با توجه به حجم مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، خراسان رضوی یکی از پنج استانی است که در حال حاضر کمترین واحد تولید راکد را در سطح کشور دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی وی با اشاره به برنامه‌ریزی عملیاتی صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۱ افزود: حفظ و نگهداشت، احیای واحدهای راکد، توسعه تولید به‌ ویژه تولید دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین و صادرات‌محورر ویکردهای اصلی استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.