×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حذف حق طراحی مجریان تجربی توسط سازمان نظام مهندسی غیرقانونی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی توس اکو؛ اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان اینکه اتحادیه گازرسانان مشهد نزدیک به ۳۵ سال پیش تاسیس شده است، گفت: در شهرستان مشهد حدود هزار نفر مجری تجربی وجود دارد که ۹۳۳ نفر عضو اتحادیه هستند.

وی افزود: در سال ۱۳۸۰ چون کسی کار گازرسانی را انجام نمی‌داد، تفاهم‌نامه‌ای نوشته شد تا مجریان تجربی در سراسر کشور این کار را انجام دهند. این تفاهم‌نامه نوشته شده است تا مجریان تجربی همیشه پابرجا باشند. حق طراحی مجریان تجربی نیز در تفاهم‌نامه قید شده که حقوق مکتسبه است، اما جدیدا سازمان نظام مهندسی این فیش را از ما گرفته و حق مسلم ما را ذایل می‌کند.

اسلامی بیان کرد: فیش طراحی طبق شیوه‌نامه سال ۸۲ تا کنتور G 40 با مجری تجربی و از کنتور G 40 تا کنتور G 65 هم مجری تجربی و هم مهندس ناظر است، به شرطی که دارای صلاحیت از مسکن شهرسازی یا فنی و حرفه ای باشد. اما اکنون این فیش را از ما می‌گیرند در حالی که این حقوق مکتسبه ما است که زیر پا گذاشته شده است.

دبیر انجمن صنفی گازرسانان مشهد با بیان اینکه هیچ مصوبه‌ای بابت فیش به ما ارائه نشده است، ادامه داد: فیش طراحی باید یکجا گرفته شود ولی کم کم می‌گیرند و سال بعد نباید افزایش داشته باشد اما این افزایش لحاظ می‌گردد. همچنین مبلغ آن بسیار بالا است که بجز ما مردم نیز متضرر می‌شوند.

اسلامی تاکید کرد: اگر سازمان نظام مهندسی اعتراضی دارد باید آن تفاهم‌نامه را باطل کند یا در شیوه نامه اصلاحاتی لحاظ نماید، ولی چون مطلع هستند که این عمل قانونی نیست از دفتر تنظیم مقررات ساختمان این کار را انجام می‌دهد.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی هر عمل می‌خواهند انجام دهند، بر اساس شیوه نامه انجام می‌دهد اما این فیش که حق مسلم ما است را بر اساس مقررات ملی ساختمان می‌داند. ما تاکید داریم شیوه نامه و تفاهم‌نامه منعقده باید اجرا شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.