×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
جزئیات مصوبات نشست شورای ملی زیارت با حضور رئیس‌جمهور در مشهد

سید ابراهیم رئیسی امروز در نشست شورای ملی زیارت که با حضور برخی از وزیران و مسئولان خراسان رضوی در حرم رضوی برگزار و پیرامون زمینه‌های تسهیل‌گری در امور زائران بحث شد، ضمن تاکید بر ارزانی هزینه‌های سفرهای هوایی و زمینی و اسکان زائران اظهار کرد: زیارت نقش مهمی در ارتقای اخلاق، معرفت و فرهنگ دارد. اقتصاد زیارت موضوع مهمی است و نحوه ارتباط فرهنگی و اقتصادی با این موضوع باید سرلوحه کار شورای عالی زیارت قرار گیرد تا وظیفه هر یک از وزارت‌خانه‌ها مشخص شود.

وی همچنین بر اهمیت ارتباط وزارت‌خانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و سازمان صداوسیما با یکدیگر جهت ترویج فرهنگ زیارت تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در همین خصوص در گفت‌وگو با ایسنا درباره مصوبات شورای ملی زیارت خاطرنشان کرد: رئیس جمهور برای ارتقا و تسهیل خدمت به زائران امام رضا(ع) میان ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف اعلام بسیج کرد.

وی افزود: اجرای طرح شکرانه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای حمایت از زیارت آحاد مردم به ویژه خانواده‌ها و جوانان از مصوبات این نشست بود.

معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با ادامه به سایر مصوبات این نشست گفت: تسهیل و تخفیف حمل‌ونقل، اقامت و تغذیه مورد نیاز دانشجویان، دانش‌آموزان و گروه‌های زیارتی و پشتیبانی از محل بودجه خانواده جمعیت مورد تصویب قرار گرفت.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: توجه به تقویت ناوگان حمل‌ونقل درون شهری مشهد و برون شهری در حوزه ریلی، هوایی و جاده‌ای از دیگر مصوبات جلسه کارگروه ملی زیارت بود.

وی اضافه کرد: ارتقای کارگروه ملی زیارت با مسئولیت رئیس‌جمهور و دبیرخانه دائمی استانداری خراسان رضوی تصویب شد و ضمن تاکید بر محوریت زائران امام رضا(ع)، توجه لازم به زائران آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و شاهچراغ نیز مورد تاکید قرار گرفت.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: فعال شدن سازمان حج و زیارت با استفاده از ظرفیت دفاتر زیارتی سراسر کشور در امر سازماندهی و خدمت به زائران امام رضا(ع) به ویژه زائران خارجی مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

وی ادامه داد: ضرورت سازمان‌دهی لازم برای تسهیل و ارتقای خدمات برای حضور زائران خارجی با محوریت دبیرخانه استانداری خراسان رضوی و استفاده از ظرفیت سازمان حج و زیارت و ضرورت کاهش موانع موجود و حمایت‌های لازم از قبیل ویزا و… با همکاری وزارت خارجه و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز تصویب شد.

گنابادی‌نژاد افزود: سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شد مصوبات قبلی کارگروه ملی زیارت که اجرا و اقدام نشده است را بررسی کرده و با اولویت در حد امکان اعتبار مورد نیاز آن را تامین کند.

وی عنوان کرد: تشکیل گروه فرهنگ و رسانه و گروه خدمات درمانی زائران خارجی ذیل کارگروه ملی زیارت برای توجه و برنامه‌ریزی در امر فرهنگ و رسانه زیارت مورد تصویب قرار گرفت. همچنین طرح سرشماری و ارائه آمار زائر و زیارت به صورت رسمی و مستمر توسط مرکز آمار آیران از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.