×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جزئیات ارائه تسهیلات گمرکی به شرکت‌های دانش‌بنیان

«جواد جعفری» در«نشست معرفی تسهیلات و معافیت‌های گمرکی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان» گفت: به منظور حمایت از واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان، گمرک ایران بخش‌نامه‌هایی را در خصوص تسهیل تشریفات گمرکی ارائه کرده است و ضمانت‌نامه‌های طولانی مدت و حداکثر یک ساله را به شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی اعطا می‌کند.

او ادامه داد: سعی ما بر این است بدون تشریفات گمرکی، کالاها را در اختیار واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان قرار دهیم تا با ساده‌ترین راه ممکن صادرات انجام شود.

جعفری درباره تشریفات گمرک مشهد نیز بیان کرد: اولین مدرک مهمِ مورد نظر برای گمرک، موضوع دارا بودن کارت بازرگانی است. در واقع کالا باید در گمرک کدینگ و در سامانه گمرکی شناسایی شود، لذا در صورت نداشتن این کارت امکان جابجایی کالا وجود ندارد.

مدیرکل گمرک مشهد افزود: توصیه می‌شود تمام واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در مشهد کالاهای خود را از طریق گمرک هوایی و ریلی شهر مشهد ترخیص کنند زیرا تسهیلات بهتری نسبت به سایر گمرکات به آن‌ها ارائه می‌شود.

او درباره ارزش‌گذاری کالا خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط ایجاد شده و بحث کمبود ارز، با مشکل کم اظهاری و در واردات نیز با بیش اظهاری مواجه هستیم و اگر حساسیت گمرک افزایش یافته، به دلیل دستوراتی است که در ارزش‌گذاری کالا لحاظ شده است.

ناظر گمرکات استان خراسان رضوی ادامه داد: ارزش‌گذاری کالا راه‌های مختلفی دارد که نخست مراجعه به سامانه و شناسایی از سوی کارشناس مربوطه است. اگر کالایی مشابه در سامانه وجود داشته و پیش از این ارزش‌گذاری شده باشد، کالا طبق همان بررسی، تایید و یا رد می‌شود.

جعفری، تایید از بورس و ارزش‌گذاری از طریق بازار داخلی را یکی دیگر از راه‌های ارزش‌گذاری کالا عنوان کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.