×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
تولید داخل ۸۰ درصد انواع نوشت افزار مصرفی

حسین ارجمندپور، در نشست خبری نخستین نمایشگاه ایران‌نوشت مشهد، ویژه فروش مستقیم نوشت‌افزارهای با کیفیت ایرانی و اسلامی که در مرکز همایش و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ایران‌نوشت از سال ۹۱ با ۲ تولیدکننده با این دغدغه آغاز شد که ۸۰ درصد تولیدات و مواد مصرفی دانش‌آموزان و سبد خرید آن‌ها اجناس خارجی و با رویکردهای غیر فرهنگی و ناهنجار است.

وی بیان کرد: مجمع ایران‌نوشت با فراز و نشیب‌های زیاد و سختی‌های فراوان توانست بالغ بر ۱۲۰ تولیدکننده را گرد هم بیاورد و این مجمع را ایجاد و نمایشگاه برگزار کند. در حال حاضر ۸۰ درصد تولید و لوازم مصرفی دانش‌آموزان ایرانی و ۲۰ درصد خارجی است. مجمع متشکل از تولیدکننده‌های استان‌ها و شهرهای مختلف است که خراسان رضوی ۹ تولیدکننده در آن دارد. تولیدکننده‌های عضو مجمع از حیث تولید ایرانی و فرهنگی هستند و بالغ بر ۸۰ درصد تولیدکنندگان در این نمایشگاه حضور دارند.

ارجمندپور گفت: مرکز اصلی برگزاری نمایشگاه تهران است که امسال نهمین نمایشگاه برگزار می‌شود. امسال مجمع ایران‌نوشت تصمیم گرفت این نمایشگاه‌ها را به صورت همزمان در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها برگزار کند. این نمایشگاه همزمان در تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، یزد، قم و اصفهان در شهریور برگزار می‌شود. با همکاری آستان قدس این نمایشگاه از ۶ شهریور تا ۱۰ مهر از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب در مشهد برگزار می‌شود.

دبیر مجمع ایران‌نوشت در مشهد با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های نمایشگاه‌های ایران‌نوشت برگزاری به صورت هایپرمارکتی است، عنوان کرد: در این نمایشگاه‌ها غرفه وجود ندارد و نمایشگاه در واقع یک فروشگاه متمرکز یکپارچه متشکل از تولیدات تمام تولیدکنندگان ایرانی و اسلامی است، البته اطلاعات تولیدکنندگان در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ تولیدکننده در رسته‌های مختلف حضور خواهند داشت.

وی افزود: از نظر قیمت به این دلیل که فروش بدون واسطه اتفاق می‌افتد بسیار قابل رقابت با بازار است و مخاطبان نیز می‌توانند محصولات را با ۱۰ درصد تخفیف خریداری کنند. قیمت محصولات از کلی‌فروشی ۱۰ درصد و از بازار ۲۵ تا ۳۰ درصد پایین‌تر است. از هزینه تمام شده تولید تا مصرف ۶۰ درصد فاصله قیمت وجود دارد که ما واسطه‌هایی که باعث این اختلاف می‌شوند را حذف کردیم.

ارجمندپور با اشاره به اینکه مشارکت‌کنندگان مهم این نمایشگاه آستان قدس، سازمان فرهنگی شهرداری مشهد، آموزش‌وپرورش و معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع) هستند، تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های اساسی ایران‌نوشت در ارتباط با تولیدکننده‌ها کیفیت محصولات است. در این نمایشگاه کالای باکیفیت عرضه خواهد شد.

دبیر مجمع ایران‌نوشت در مشهد ادامه داد: پویشی به نام «همه حاضر» نیز در نمایشگاه برگزار می‌کنیم که غرفه‌ای وجود دارد و مخاطبان می‌توانند کالاهایی که خریداری کردند را در این پویش به نیازمندان تقدیم کنند. برنامه‌های جانبی در نمایشگاه به طور رایگان در نظر گرفته شده که کانون پرورش فکری نظارت و انجام آن را برعهده دارد.

 

عدم اجبار آموزش و پرورش برای استفاده از نوشت‌افزار ایرانی

در ادامه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: مجموعه دستگاه تعلیم و تربیت استان در سه سطح برای نمایشگاه ماموریت قائل شده است. ماموریت اصلی در بحت فرهنگسازی است. ما تلاش می‌کنیم فرهنگ استفاده از نوشت‌افزار ایرانی را جا بیندازیم. نسبت به سال‌های گذشته اقبال بچه‌ها بیشتر شده و برنامه‌هایی هم تدارک دیدیم تا هم‌زمان با نمایشگاه پویشی با همین عنوان در شبکه شاد شروع کنیم و از دانش‌آموزان برای استفاده از نوشت افزار ایرانی اسلامی دعوت کنیم.

علی مهدوی‌خواه ادامه داد: موضوع دیگر استفاده از ظرفیت خبرگزاری پانا و تشکل‌ها دانش‌آموزی است که تلاش شده تا خود دانش‌آموزان از دوستان خود برای حضور در نمایشگاه و استفاده از محصولات ایرانی دعوت کنند. موضوع بعدی تدارک اردوهایی با همراهی شهرداری و آستان قدس رضوی است که دانش‌آموزان در قالب کاروان‌هایی به نمایشگاه عازم شوند و هم از زیارت بهره مند شوند و هم امکان تهیه و بازدید داشته‌ باشند.

وی ماموریت بعدی آموزش و پرورش را تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی دانست و گفت‌: در این حیطه چون با مخاطب ارتباط مستقیم داریم و علایق او را به خوبی می‌شناسیم، تلاش کردیم در مجموعه وابسته به اموزش و پرورش، یعنی ضریح افتاب، این موارد را در تولید محصولات در دستور کار قرار بدهیم. در تولیدات این موسسه دفاتری با تصویر شهدا به خصوص حاج‌قاسم مورد استقبال ویژه قرار گرفته‌اند. در ماموریت بعدی برای توزیع متوازن نوشت‌افزار با کیفیت ایرانی تلاش می‌کنیم تا محرومترین دانش‌آموزان نیز از آن بهره مند باشند.

مهدوی‌خواه در پاسخ به این سوال که آیا اجباری از سوی آموزش و پرورش برای استفاده از نوشت افزار ایرانی وجود دارد گفت: به هیچ عنوان الزامی از سوی آموزش و پرورش وجود ندارد و اگر والدین چنین مواردی را مشاهده کردند موارد اجبار از سوی موسسات و مراکز آموزشی را از طریق شماره تماس ۳۲۲۱۰۳ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۴۸۵ اطلاع رسانی کنند.. سیاست ما تشویق و تبلیغ است نه اجبار.

 

نمایشگاه آستان قدس به صورت رایگان در اختیار ایران نوشت

پس از آن مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی آستان قدس رضوی بیان کرد: سیاست راهبردی ما در نمایشگاه حمایت از کالاهای ایرانی است و در این مرکز تمام تلاش خود را بر این قرار دادیم که در بحث کارآفرینی و رشد تولید اثرگذار باشیم.

امیر خالقی خبر داد: ۵هزار متر مربع در اختیار نمایشگاه ایران نوشت است که شامل فصای فروش و انبار می‌شود. برای در اختیار قرار دادن این فضا و امکانات و زیرساخت‌های موجود، هزینه‌ای دریافت نکردیم.

 

استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی شهرداری برای نمایشگاه

علی مسافری، رییس اداره هنری و تبلیغات شهری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد نیز وظیفه این مجموعه را حمایت، تبلیغات و اطلاع رسانی نمایشگاه عنوان کرد و گفت: تبلیغات شهری، فضای تبلیغاتی حمل و نقل عمومی و دیگر ظرفیت‌های اطلاع رسانی شهری را برای تبلیغ این نمایشگاه بزرگ به کار خواهیم گرفت تا مورد استفاده عموم جامعه قرار بگیرد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.