×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تولیدات دانش بنیان یکی از مزیت های خراسان رضوی است

 

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری عصر امروز در شورای اقتصاد دانش بنیان خراسان رضوی اظهار داشت: ما در خیلی از عرصه‌ها نیاز به حرکت جهادی و‌ نهضتی داریم.

 

وی‌ با بیان اینکه، در زمینه دانش بنیان هم باید اینگونه جهادی عمل کرد، گفت: پیشنهاد ما برای این مسائل این است که براساس فرمایشات رهبر انقلاب که می‌فرمایند در شرایط خاص کار قرارگاهی بکنید، قرارگاهی ایجاد شود.

 

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی تصریح کرد: وقتی‌ می‌گوییم کار قرارگاهی یعنی کار شبانه‌روزی و به لحظه. ما براساس مشکلاتی که در جامعه داریم، نیاز به کارهای جهشی داریم و با اقدامات عادی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: وجود نیروهای خلاق یکی از مزیت‌های استان خراسان رضوی است. ما در استان مزیت و نیروی حل کننده داریم اما تصمیم منطقه‌ای براساس سیاست‌گذاری در مرکز نداریم. همچنین ارتباط مستمر و‌ فشرده و‌ مفید براساس سیاستگذاری و پیگیری است.

 

وی تاکید کرد: با معاونت علمی ریاست جمهور تفاهم خواهیم کرد و آماده هستیم قرارگاه اقتصاد دانش بنیان را راه‌اندازی کنیم. همچنین مصوبات و سیاستگذاری‌های اعلامی ذیل این قرارگاه پیگیری خواهد شد و همه اقدامات نیز در این قرارگاه انجام می‌شود.

 

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه شما در تهران باید این قرارگاه را حمایت و پشتیبانی کنید، گفت: همه ظرفیت ها باید‌ در قرارگاه بوده و هرکسی می‌خواهد کاری انجام دهد‌ ذیل قرارگاه باشد. همچنین بعد از تشکیل قرارگاه، لایه‌های بعدی هم ایجاد می‌شود.

 

وی افزود: ظرف یک ماه مبتنی بر نظرات همه پردیس ها نقشه عملیاتی و‌ الزامات را اعلام خواهیم کرد. همچنین برای حرکت نیاز به پیشران‌ها از نظر ساختاری داریم.

 

نظری تاکید کرد: در مشهد علاوه بر وجود حرم رضوی، مزیت‌های زیادی وجود دارد و زمینه صدور خیلی از تولیدات از نظر دانشی فراهم است. خیلی از کشورهای همسایه از نظر فرهنگی علاقه دارند با ایران و‌ مخصوصا خراسان رضوی ارتباط داشته‌ باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.