×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور، مرهون و محصول اندیشه های جامعه مهندسی کشور است

رئیس کمیسیون صادرات خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: جامعه مهندسی متشکل از افرادی است که برای هر مشکلی راه حلی یافته و محصول اندیشه های ناب آنان گسترش فضای توسعه، پیشرفت و آبادانی در کشور است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ محسن خندان‌دل در هشتمین آیین پاسداشت روز ملی مهندسی با محوریت آسیب‌شناسی اجتماعی مهندسی در ایران در اتاق بازرگانی استان اظهار داشت: جایگاه رفیع علوم مهندسی در تاریخ ایران یادآور ابتکار، آفرینش و خلاقیت بوده و همین نگاه زمینه‌ساز رشد و موتور محرکه پیشرفت کشور بوده است. پنجم اسفند زادروز دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی است که به عنوان روز مهندسی نامگذاری شده است. این روز فرصتی برای ارج نهادن به نقش والای مهندسان در کشور به حساب می‌آید.

وی تاکید کرد: هشتمین آیین پاسداشت روز ملی مهندسی در شرایطی برگزار می شود که همه ما دغدغه و نگرانی های فراوانی را در حوزه های اجتماعی به دوش می کشیم. این نگاه به مهندسی از منظر اجتماعی موجب شده تا امسال شعارمان آسیب شناسی حوزه اجتماعی مهندسی باشد.

وی ادامه داد: مهندسان روز و شب خویش را از کار و تلاش روشن می‌سازند تا دیگران روزگار خود را در آرامش و امید سپری کنند. امروز بخش عمده‌ای از توسعه، تجهیز، بازسازی صنایع، معادن و کشاورزی و همچنین آموزش و خدمات ارائه شده مرهون تلاش‌های فعالان این حوزه است.

خندان‌دل با تاکید بر اینکه باید توجه داشت برای مهندسین بن‌بستی وجود ندارد و آنان یا راهی خواهند یافت و یا راهی خواهند ساخت، خاطرنشان کرد: علوم مهندسی با بخش آکادمیک کشور در پیوند است و نیروی جوان کشور عمدتا در این حوزه ورود می کنند. برای حمایت از نسل آینده مهندسان کشور، باید با نگاهی آسیب شناسانه به این عرصه بنگریم. نگاه و رویکردی که در دل خود به مسائل اجتماعی و اقتضائات روز، توجه ویژه دارد.

رئیس کمیسیون صادرات خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: نمی توان چشم از مشکلات پوشید و نسبت به آن ها اغماض داشت. اینکه بگوییم در یک بخش آسیبی وجود ندارد و چالش ها را انکار کنیم، گرهی برای ما گشوده نمی شود. نسل جوان ما در مباحث مختلف اجتماعی با نوعی سردرگمی دست به گریبان است. تلاش ما برای تحلیل مشکلات و مسائل اجتماعی، متاثر از دغدغه جوانان ما و در راستای پاسخ به نیازهای این قشر مهم و سرنوشت ساز است. ما به دنبال ایرانی سربلند و آزاد هستیم و خواهان ایجاد تکیه‌گاه و کانون‌های موثر اجتماعی می باشیم؛ تا جوانان ایرانی از کشور مهاجرت نکنند. باور داریم که هیچ بن‌بستی وجود ندارد و در این مسیر یا راهی خواهیم ساخت یا راهی خواهیم یافت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.