×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار در استقبال از بهار ۱۴۰۲

به گزارش توس اکو، حسین باغگلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه حوزه فرهنگی و هنری شهرداری مشهد، فعالیت‌های پرفشاری را آغاز نموده، اظهارکرد: در روزهای پیش‌رو ایامی چون دهه مبارک فجر، اعیاد شعبانیه، استقبال از بهار و پس از آن هم ماه مبارک رمضان را داریم؛ لذا در آینده حوزه فرهنگی و هنری بسیار فعال خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به همزمانی ایام مبارک دهه فجر با ماه رجب، گفت: این تقارن باید زمینه‌سازی برای افزایش انسجام اجتماعی باشد و لذا تلاش‌های مختلفی را در سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری آغاز کرده‌ایم.

باغگلی با بیان اینکه تمام معاونت‌های ذیل سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری موظف شده‌اند که برنامه‌های اختصاصی ویژه دهه فجر داشته باشند، افزود: علاوه بر این، در باشگاه‌های ده‌گانه اجتماعی نیز ویژه‌برنامه‌هایی تعریف شده و امیدواریم بتوانیم دهه فجر درخوری را برای شهروندان مشهدی رقم بزنیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس تصریح کرد: در دهه فجر، مجموعه‌ای از برنامه‌ها در گروه‌های سنی مختلف دیده شده و بیش از ۳۰ برنامه با مشارکت ستاد سازمان فرهنگی و معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی مناطق داریم.

باغگلی از پیش‌بینی نورافشانی در شب‌های دهه فجر انقلاب اسلامی خبرداد و گفت: در مجموع سعی ما بر این بوده که در دهه فجر، فضای شاد و بانشاطی را برای شهروندام رقم بزنیم.

وی افزود: در تعامل با آموزش و پرورش، مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در مدارس را درنظر گرفته‌ایم که رویداد نهایی آن به صورت شهری، در بوستان ملت با حضور منتخبان مدارس برگزار خواهد شد.

باغگلی با اشاره به فعال شدن ۱۳ سالن ورزشی در ۱۳ منطقه شهرداری مشهد برای برگزاری رویدادهای ورزشی، تفریحی و فرهنگی، گفت: این رویدادها هرروز از ساعت ۱۰ الی ۲۲ به صورت خانوادگی و متناسب با گروه‌های سنی مختلف اجرایی می‌شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس در ادامه به استقبال از بهار ۱۴۰۲ پرداخت و تصریح کرد: در این دوره سعی شده از تجارب ۱۴ ساله اخیر در اجرای استقبال از بهار استفاده کنیم؛ نقاط ضعف و قوت را ببینیم و رویکرد جدید داشته باشیم.

باغگلی با بیان اینکه در استقبال از بهار، هرسال شاهد غلبه رویکرد فنی و تخصصی بر رویکرد عمومی بوده‌ایم، گفت: برهمین اساس از هنرمندان و داوران تقاضا کردیم از زبان هنر برای انتقال مفاهیم استفاده کنند و مخاطب اصلی را عامه مردم و شهروندان ببینند.

وی از تلاش در جهت ارتباط شهروندان و امکان بهره‌گیری آنها از فضاهای شهری سخت گفت و افزود: از دیگر رویکردهای شاخص استقبال از بهار ۱۴۰۲، توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار بوده و یک پهنه اختصاصی در پارک «امت» پیش‌بینی کرده‌ایم.

باغگلی گفت: در موضوع المان، آذین‌بندی و نقاشی دیواری سهم جدی برای این مناطق دیده شده و از تاکیدات سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری بوده است.

وی افزود: سرجمع اعتبارات تخصیص پیدا کرده برای استقبال از بهار ۱۴۰۲، ۳۶ میلیارد تومان است.

در ادامه این نشست علی مسافری، دبیر جشنواره هنر‌های شهری مشهد گفت: تفاوت‌هایی با سال گذشته در حوزه مضامین مرتبط با بهار داریم. زیست شبانه شهر مشهد در ایام نوروز متفاوت خواهد بود که این مسئله در فراخوان امسال دیده شده است.

وی با بیان اینکه به رویکرد هنر‌های تعاملی نیز امسال توجه شده است، ادامه داد: مأموریت ما شهرآرایی است و تعداد زیادی در حوزه آذین‌بندی شهری کار شده است. به‌دنبال استفاده از آثار باکیفیت هستیم. از هنرمندانی که سابقه داشتند، دعوت شده است تا در زمینه‌های مختلف به ما کمک کنند.

به گفته وی، امسال ما می‌توانیم‌ اطمینان‌ حاصل کنیم آثار متناسب با فضای شهر طراحی شده است. امسال نسبت به سال گذشته حدودا از نظر تعداد هنرمندان کمتر از سال گذشته است، اما آثار بیشتر است.

مسافری خاطرنشان کرد: در هشت بخش فراخوان ارسال طرح داشتیم. گلستان، هنر‌های تعاملی شهری، آذین‌بندی شهری، آثار و آذین‌های نوری، دیوارنگاری، سرود، هنر‌های نمایشی و هنر‌های مردمی که از ۵۲۶ هنرمند در کل بخش‌ها ۲۰۵۹ اثر دریافت شده است و ۵۰۹ اثر در بخش‌های مختلف کار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.