×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تهدیدی متوجه مرزها نیست

امیر سرتیپ رضا آذریان دیروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران ضمن اعلام برنامه های ارتش برای ۲۹فروردین گفت: تهدید نظامی در منطقه مرزی ایران و افغانستان متصور نیست. در منطقه با کمک مرزبانان هم از لحاظ تجهیزات الکترونیکی و اُپتیکی امنیت داریم و هم از لحاظ استقرار نیروی انسانی از وضعیت مناسبی برخورداریم.
آذریان با بیان اینکه بیشترین بضاعت تجهیزات جابه جایی تانک ها در نیروی زمینی ارتش وجود دارد، افزود: در کشور مجهز به مرکز تولید تجهیزات دفاعی هستیم. کشورها درخواست ما را برای خرید تجهیزات جابه جایی تانک و تانک بر به دلیل تحریم رد کردند، همین تحریم و تهدید آن ها برای ما به فرصت تبدیل شد و ما توانستیم پیشرفته ترین تجهیزات و خودروهای تانک بر را با قابلیت جابه جایی دو تانک بسازیم.

بازسازی ۳۸ تانک در استان
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا با بیان اینکه درخراسان رضوی ۳۸ تانک را بازسازی کردیم افزود: از مجموع ۴۸ هزار شهید ارتش ۴۶هزار شهید در نیروی زمینی فعالیت داشته اند.

آماده انتقال پادگان هستیم
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا از حل اختلافات موجود میان ارتش، شهرداری و آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: از آنجا که زمین پادگان در مالکیت آستان قدس رضوی قرار داشت، جلسه ای با تولیت آستان قدس رضوی برگزار و موانع موجود برطرف شد و ان شاءا… در آینده نزدیک پادگان جابه جا خواهد شد.
وی با بیان اینکه جابه‌جایی پادگان از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است، افزود: برخی اعلام می کنند این جابه‌جایی از دوازده سال قبل معطل مانده است. باید بررسی شود که چرا این کار معطل مانده است.

برای انتقال مانع ایجاد نمی کنیم
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا بیان کرد: ارتش هیچ وقت برای بازگشایی ها مانع ایجاد نکرده است و نخواهد کرد. در این باره اقدامات خوبی انجام و همه موانع از قبیل مشکلات نقشه و طراحی برطرف شده است. حق و حقوق ارتش و آستان قدس رعایت خواهد شد و قوانین و مقرراتی در این باره وضع شده است. اکنون جای نگرانی  نیست، زیرا مشکلات رفع شده است.

روز ارتش، بدون رژه پیاده
آذریان با بیان اینکه برنامه های روز ارتش با برنامه گرامیداشت شهید صیاد شیرازی در شهر درگز، زادگاه این شهید، آغاز شده است، افزود: امسال نیز به دلیل رعایت شیوه نامه ها، رژه پیاده نداریم اما رژه خودرویی، گل‌باران مسیر رژه توسط بالگرد و پرش چتربازهای ارتش برنامه ریزی شده است.
وی اظهار کرد: برنامه رژه مطابق سال‌‌های گذشته ساعت۸:۴۵ صبح ۲۹ فروردین در میدان ۱۵خرداد مشهد با سخنرانی استاندار خراسان رضوی برگزار می شود و هم زمان در سایر شهرهای بزرگ تحت حفاظت این قرارگاه، برنامه اجرا خواهد شد.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا گفت: گل‌باران مزار شهدا توسط بالگرد، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، برگزاری محفل انس با قرآن و مسابقات فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت روز ارتش است.
آذریان بیان کرد: ساخت چهارفیلم کوتاه درباره شخصیت شهید صیاد شیرازی، رونمایی از کتاب ویژه این شهید و برگزاری یادواره ۴۰شهید ارتش در کلات نیز از دیگر برنامه های روز ارتش در استان است.

وی با تأکید بر اینکه تاریخ شفاهی دفاع مقدس می تواند در باغ موزه دفاع مقدس به تصویر درآید افزود: در حوزه تعامل با بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس تلاشی مضاعف خواهیم داشت تا در هفته دفاع مقدس امسال این باغ موزه به بار بنشیند.

 

 

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.