×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
تقدیر از بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد

به گزارش توس اکو، بعد از کسب سهمیه تیم ملی فوتسال افغانستان به مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان در بازی‌های جام ملتهای آسیا و صعود این تیم به این مسابقات که بازتاب زیادی در رسانه ها و کشور افغانستان داشت. شب گذشته در مراسمی به اسم سلام جام جهانی به منظور تقدیر از عملکرد تیم ملی افغانستان مراسمی در هتل نوین پلاس مشهد با حضور اعضای تیم ملی و با حضور جمعی از مسولان کشورمان کنسولگری افغانستان، تاجران ایرانی، افغانستانی و تاجیکستان برگزار شد.

 

در این مراسم احمد شاه فقیری تاجر مشهور افغانی که میزبان این مراسم بود از عملکرد این تیم و همچنین از زحمات مجید مرتضایی سرمربی ایرانی تقدیر کرد.

ظرفیت بالایی جوانان افغانستانی ظرفیت بالایی برای پیشرفت

عبدالجبار انصار ، سرکنسول افغانستان در مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: به نمایندگی جامعه مهاجر از تک تک تلاش‌های کادر فنی و بازیکنان قدردانی می‌کنیم و آرزوی پیشرفت هر چه بیشتر این تیم موفقیت در جام جهانی را داریم.

سرکنسول افغانستان در مشهد به ظرفیت و استعداد بالای جوانان افغانستان و حمایت هر چه بیشتر از آنان اشاره کرد و گفت: ملت افغانستان آلام و دردهای بسیاری را متحمل شده است و در همین شرایط، جوانان بسیاری رشد و پیشرفت کردند و آینده این کشور با موفقیت این جوانان تضمین می‌شود.

وی گفت: جامعه مهاجرین افغانستان در حوزه خراسان رضوی از این پیروزی و افتخار شاد هستند و تمام مادران این مرز و بوم دعا می‌کنند که خداوند چنین فرزندانی به آنها عطا کند.

عبدالجبار انصار با بیان اینکه افغانستان افتخارات بسیار دارد، افزود: در تاریخ و جغرافیای جوانان فرهیخته ای وجود دارد و این نشان از اصالت افغانستان دارند و هر افغانستانی در هر کجای دنیا باشد برای پیشرفت کشور تلاش می‌کند.

این افتخار زمینه ساز وحدت دو ملت ایران و افغانستان

مجید مرتضایی نیز در مراسم تقدیر عملکرد تیم ملی فوتسال افغانستان و صعود تاریخی به جام جهانی  اظهار کرد: بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان از لحاظ شخصیتی و اخلاقی ممتاز و ویژه هستند و بسیار زحمت کشیدند و برای پیروزی سختی‌ها متحمل شدند.

سرمربی تیم فوتسال افغانستان با بیان اینکه همدلی تیم زمینه ساز پیروزی و صعود تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی شد، افزود: بازیکنان همت بسیاری داشتند و در اوج ناامیدی از زمین بلند شدند.

وی بیان کرد: در شرایطی که تنها ۴ بازیکن این تیم در لیگ حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و سایرین به صورت آماتور ورزش را دنبال می‌کنند و نان آور خانه هستند با تلاش شبانه روزی در اردوهای ما شرکت کردند و با پیروزی دل مردم افغانستان را شاد کردند.

مرتضایی با اشاره به اینکه این افتخار زمینه ساز وحدت دو ملت ایران و افغانستان شد، ابراز کرد: من روزی را برای این کشور متصور هستم که اتفاقات بزرگی رقم خواهد خورد و جوانان این تیم از فرد کاملاً معمولی تبدیل به الگوی جوانان افغانستان می‌شوند.

در پایان احمد شاه فقیری تاجر مشهور افغانی مالک چندین کارخانه‌ و موسسه خیریه در کشور افغانستان، مجموعا هدیه نقدی به مبلغ ۲میلیون افغانی معادل ۲۸هزار دلار به کل این تیم اهدا کرد که به هر نفر از بازیکنان، کادر فنی و عوامل این تیم مبلغی بیش از ۱۰۰۰ دلار پاداش رسید.

همچنین در این مراسم به مجید مرتضایی، سرمربی مشهدی تیم ملی و نصیر صداقت مدیر این تیم که برای فوتسال افغانستان تاریخ‌سازی کرده بودند، لباس محلی افغانستان اهدا شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.