×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 14 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تغییر حوزه انتخاباتی ۴۲ نامزد در خراسان رضوی

به گزارش توس اکو ، سید هادی طباطبایی پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه در مراسم افتتاح «استودیو انتخابات» که در محل  استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ۲۵ بهمن‌ماه آخرین مهلت جا‌به‌جایی و تغییر حوزه‌های انتخابیه بود که ۴۲ نفر درخواست جابه‌جایی را داشتند و ۵۳ نفر از ادامه کار انصراف دادند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: این تغییرات شامل جابجایی حوزه ها در داخل استان و یا خروج از استان و یا ورود نامزدها از سایر استان‌ها به خراسان رضوی بوده است.
وی بیان کرد: حضور نمایندگان نامزدها در انتخابات در شفافیت این کارزار مهم، بسیار تاثیرگذار و دلیل ما برای صحت انتخابات است که از ساعت نخست تا ساعات جمع‌بندی نهایی ادامه خواهد داشت.
طباطبایی افزود: کلیه نامزدها تا ۷۲ ساعت قبل از برگزاری انتخابات فرصت دارند، نمایندگان خود را در سامانه‌ای که شورای نگهبان به هیات نظارت استان اعلام می‌کند، ثبت کنند.
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه مجلس خبرگان تعداد ۸ نفر در استان قطعی شده که تبلیغات آن‌ها از ۲۵ بهمن‌ماه آغاز شده و تا دو هفته برای تصاحب ۶ کرسی سهمیه استان در مجلس خبرگان ادامه خواهد داشت.
وی متذکر شد: ۸۶ هیات اجرایی در سراسر استان مستقر هستند که به اعتراض نمایندگان نامزدها پاسخ می‌دهند.
طباطبایی با اشاره به اینکه از ۳ اسفند تبلیغات رسما شروع می‌شود اضافه کرد: قانون در این دوره امکانات خوبی را از جمله امکانات دولتی مانند ایجاد ۱۲ کانال تلویزیونی در ۱۲ حوزه انتخابیه استان را برای نامزدها در نظر گرفته است.
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: حضور ما و شما اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی، اطمینان مردم از روند صحیح و سالم برگزاری انتخابات را در پی خواهد داشت که این کار بزرگی است.
وی بیان کرد: راه‌اندازی استودیوی انتخابات آن هم از ۲۶ بهمن در این دوره یک حرکت بدیعی بود که وظیفه رسانه‌ها را بیشتر کرده و اطلاعات بیشتری را در دسترس رسانه‌ها را قرار خواهد داد.
طباطبایی افزود: حضور مدیران دستگاه‌‌های اجرایی مرتبط از جمله مدیرکل ثبت احوال و فرمانداران در استودیو انتخابات استانداری، هم کمک به تشویق مردم به حضور در انتخابات است و هم به نوعی اعلام نقطه نظرات و اطلاع رسانی درباره قانون انتخابات محسوب می‌شود.
آغاز به کار «استودیوی انتخابات» در استانداری خراسان رضوی
سیدناصر نعمتی نیز در این مراسم گفت: شفافیت در اطلاع‌رسانی برای انتخابات در عین فراگیری مهمترین ماموریتی است که در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات دنبال می‌کنیم.
مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این استودیو در راستای اطلاع‌رسانی مطلوب فعالیت‌های انتخاباتی در حالی راه‌اندازی شده که هر روز از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۰ صبح پذیرای فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولین ستاد انتخابات استان و خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها خواهد بود.
وی توضیح داد: تعدادی از رسانه‌ها نمایندگان خود را برای حضور در «استودیو انتخابات» معرفی کرده‌اند و سایر رسانه‌ها نیز می‌توانند با هماهنگی اداره کل روابط عمومی استانداری به صورت دائم در استودیو حضور پیدا کرده و در جریان آخرین رخدادهای انتخاباتی قرار گیرند.
نعمتی تاکید کرد: پاسخگویی به سوالات و ابهامات به صورت روزانه، اطلاع‌رسانی شفاف و بدون واسطه و ارائه آخرین اخبار انتخاباتی به صورت عمومی از اهداف راه‌اندازی این استودیو است.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان خراسان رضوی افزود: طرح منظومه فکری انتخابات به منظور استفاده از ظرفیت روابط عمومی های استان برای افزایش مشارکت و راه اندازی میز رسانه انتخابات برای هم اندیشی و همفکری با رسانه های مختلف برای توسعه فعالیت‌های مرتبط با انتخابات نیز از دیگر طرح های اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ویژه انتخابات ۱۱ اسفند است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.