×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشریح اقدامات مرکز امور رسیدگی مساجد خراسان رضوی در عرصه انتخابات و اعتکاف

به گزارش توس اکو، حجت الاسلام امیرحسین احمدنیا معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی امور مساجد خراسان رضوی، امروز سه شنبه ۱۰ بهمن در نشست خبری اعلام ویژه برنامه های این مجموعه با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف با حضور بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در سطح استان اظهار داشت: اعتکاف ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با استقبال دوبرابری روبرو شد ، بیش از هزار مبلغ در مساجد استان به جهاد تبیین، سبک زندگی و خانواده، کودک و نوجوان در جمع معتکفین پرداختند.

وی ادامه داد: در ۳۷۴ مسجد مشهد مقدس اعتکاف برگزار شد که جمعیت ۲۶۳۸۲ بانوان و ۱۴۱۷۹ آقایان شرکت کرده بودند همچنین بیش از ۶ هزار دانش آموز دختر و بیش از ۸ هزار دانش آموز پسر در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در اعتکاف سال جاری رویکرد تربیت محوری بوده است، از برگزاری مراسم اعتکاف در برخی از مساجد با حضور مادران به همراه کودکان آنها خبر داد، افزود: لذا در همه مساجد مربیان کودک و نوجوان نیز در کنار معتکفان حضور داشتند، همچنین بیش از ۱۰۰ راوی دفاع مقدس مساجد در سطح استان در در مراسم اعتکاف به اجرا برنامه و راوی گری پرداختند.

حجت الاسلام احمدنیا در ادامه به مسئله انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: از اول آذرماه سال جاری قرارگاه نعمت حضور تشکیل شد که شامل کمیته های محتوایی، روابط عمومی و تبلیغات، رسانه، پشتیبانی، آموزش، پیشگیری و برخورد با تخلفات آغاز به کار کرده است.

وی به طراحی بسته نعمت حضور در سایت مسجدنا پرداخت و در این باره گفت: این بسته شامل؛ انتخابات تکرار یا تغییر، پاسخ به شبهات، درخواست اعزام سخنران، منبرک، چندرسانه ای، منشورات و بسته نمایشگاهی تشکیل شده است.

وی به برگزاری اعتکاف بصیرتی با حضور ۳۰۰ نفر با هدف تربیت کنشگر انتخابات ویژه ائمه جماعت اشاره کرد و در این باره توضیح داد: در این برنامه آیت الله علم الهدی، حجج الاسلام راجی، صالح پرور، ابویسانی، صابری تولایی، احمد رهدار در اردوگاه مازندران مشهد به مدت سه روز سخنرانی خواهند کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسید امور مساجد خراسان رضوی به تولید ویژه برنامه تلویزیونی همسنگرهای مسجدی و پخش آن از شبکه افق و شبکه استانی اشاره کرد و بیان کرد: وبینارهای مکرر در سامانه مسجدنا برای مخاطبان مسجدی، اتخاذ تدبیر برای آغاز جلسات گفتگوی انتخاباتی در مساجد و تولید کلیپ های پاسخ به شبهات از دیگر برنامه های این نهاد مسجدی بیان کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشن تکلیف سیاسی، برای (۱۶۰ هزار نفر رای اولی در مشهد) گفت: اکران نمایشگاه مترویی و اتوبوسی و مسجدی و ون انتخاباتی برای ایجاد کافه گفتگو، تریبون آزاد و … در مکان های پر تردد شهری از جمله برنامه های ویژه انتخابات از سوی امور مساجد استان عنوان کرد.

حجت الاسلام احمدنیا در ادامه به تشریح ویژه برنامه های دهه فجر پرداخت و در این باره ادامه داد: طرح هر شب یک جشن و یک خدمت امید آفرین (آموزشی، قضایی و مشاوره‌ای، پزشکی و مشاوره‌ای، کمک معیشتی و….) و بیان حوادث انقلاب به صورت روزشمار در بین یا بعد از نمازها برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: سخنران و راویان انقلاب اسلامی و هادیان سیاسی در این دهه به مساجد اعزام خواهند شد و مراسم الله اکبر در شب سالگرد پیروی انقلاب اسلامی بر بام مساجد از دیگر برنامه های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان خراسان رضوی بیان کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.