×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تشرف بیش از یک میلیون زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی

به گزارش توس اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده اظهار کرد: در ایام نوروز امسال یک میلیون و ۶۳ هزار و ۹۵۰ زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی مشرف شدند و نزدیک به ۱۰۶ هزار و ۸۷۲ زائر در بقاع متبرکه اسکان یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در ۱۱۷ بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد که از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین یک میلیون و ۶۳ هزار و ۹۵۰ زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۵۶ زائر خارجی بودند.

وی گفت: ۱۰۶ هزار و ۸۷۲ زائر در واحدهای اقامتی بقاع متبرکه استان اسکان یافتند.

حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به همزمانی طرح آرامش بهاری با ماه مبارک رمضان تصریح کرد: طرح ضیافت الهی از ۲۲ اسفند ماه سال گذشته در بقاع متبرکه آغاز شده و محافل انس با قرآن، جلسات روزانه جز خوانی در حال برگزاری است. همچنین در شب‌های ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان سفره‌های افطاری ساده برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا شد.

وی افزود: مراسم تحویل سال نو در۸۳ بقعه متبرکه برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمدزاده تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را ۱۵۱ هزار و ۱۶۷ نفر عنوان کرد و گفت: در خیمه معرفت با حضور مبلغین، غرفه‌های متنوعی شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و اعتقادی و غرفه کودک و … وجود دارد که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در ایام نوروز ۲۱ هزار و ۵۴۵ مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی و بیش از ۳۱۰۶ نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان انجام شده است.

وی افزود: با برپایی ایستگاه صلواتی و سفره های افطاری در طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری ۵۷۸ هزار و ۱۹۰ زائر پذیرایی شدند.

حجت الاسلام احمدزاده تصریح کرد: ۵۱۷۵ مورد سخنرانی، قرائت ادعیه و مسابقات فرهنگی و ۱۷۶۱ مورد مراسم ترتیل خوانی، محفل انس و جلسه تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: همچنین به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) ۵۹ مراسم، میلاد امام حسن(ع) ۵۷ مراسم، شهادت امام علی(ع) ۱۴۴ مراسم و بیش از ۳۰۰ مراسم ویژه برنامه شب های قدر در بقاع متبرکه خراسان رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمدزاده گفت: در ایام نوروز ۲۱ مستند در فضای مجازی از بقاع متبرکه استان پخش و منتشر گردید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.