×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تست گرم فاز نخست خط ۳ قطار شهری مشهد انجام شد

 

به گزارش توس اکو ، شنبه ۱۸ فروردین یعقوبعلی نظری در مراسم تست گرم فاز نخست خط سه قطار شهری مشهد که با حضور عبدالرضا عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا «ص»، شهردار مشهد و جمعی دیگر از مسئولان شهری برگزار شد، اظهار کرد: خط سه و بویژه فازی که امروز تست گرم آن انجام شد از جهت اینکه شبکه ریلی مشهد را به حرم متصل می‌کند، بسیار حائز اهمیت بوده و در واقع یکی از مهم‌ترین بخش‌های شبکه ریلی مشهد است.

استاندار خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های خط سه را ایستگاه پایانه مسافربری امام رضا (ع) دانست و گفت: این ایستگاه دسترسی سریع و راحت به حرم مطهر را برای زائرانی که با اتوبوس به مشهد مشرف می‌شوند، فراهم می‌کند.

وی ضمن اشاره به آخرین وضعیت خطوط دو، سه و چهار قطار شهری مشهد متذکر شد: امیدوار هستیم زمینه حمل‌ونقل شهری به نحو احسنت برای زائران و مجاوران هرچه زودتر فراهم، تکمیل و به اتمام برسد.

نظری ابراز کرد: موضوع زیارت در ابعاد مختلف از جمله فرهنگی و اجتماعی تأثیرگذار بوده لذا این موضوع و ورود زائر به مشهد برای مدیریت استان مهم است.

استاندار خراسان رضوی افزود: سه کلان پروژه قطار سریع‌السیر تهران مشهد، آزادراه حرم تا حرم و شهر فرودگاهی از جمله برنامه‌های در دستور کار و پیگیری مدیریت استان محسوب می‌شود که در برنامه هفتم نام پروژه قطار سریع‌السیر تهران مشهد نیز ذکر شده است.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۶۰ الی ۷۰ کیلومتر آزادراه حرم تا حرم در استان خراسان رضوی قرار دارد که نیازمند ۳۰ همت بوده و در این راستا ۱۰ همت مصوب شده است.

امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری خواهیم بود

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد مقدس نیز در این مراسم گفت: خط سه مهمترین خط مترویی مشهد است که از شهرک ابوذر تا بولوار الهیه سرویس‌دهی دارد و امروز تست گرم فاز اول این خط انجام شد.

وی افزود: خط ۴ هم که قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) پیمانکار آن است از محله خواجه‌ربیع تا انتهای محله مهرمادر امتداد دارد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: «تست گرم» آماده شدن مسیر قطار شهری مشهد (فاز یک خط ۳) برای بهره‌برداری نهایی است؛ در واقع مترو مشهد در این خط، برای مسیری که قرار است در آینده نزدیک بهره‌برداری شود، مورد آزمون قرار می‌گیرد.

قلندرشریف ادامه داد: خوشبختانه در جذب اوراق مشارکت عملکرد بسیار خوبی داشتیم و امسال ۶هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جذب شد که دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به قطارشهری است.

شهردار مشهد با بیان اینکه مشهد چهار خط ریلی دارد که طبق طرح جامع حمل‌ونقل مشهد است، افزود: امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری در حوزه مترو و اتوبوس خواهیم بود.

وی افزود: خط یک و دو قبلا راه‌اندازی شده و خط دو در حال تکمیل است که ایستگاه‌های آن امسال به پایان می‌رسد. خط یک فرودگاه و خط دو راه‌آهن را سرویس‌دهی می‌کند و مهم‌ترین بخش ریلی مشهد خط سه بوده که مهم‌ترین بخش آن نیز فاز یک است.

شهردار مشهد بیان کرد: امروز تست گرم فاز یک خط سه قطار شهری انجام شد که در میدان شهدا، باب‌الجواد(ع) و پایانه مسافربری است. این فاز علاوه بر مجاوران، زائران را نیز سرویس‌دهی می‌کند. فاز یک خط سه کلیه زائرانی را که از طریق ریلی، پایانه مسافربری و هوایی وارد مشهد می‌شوند با ارزان‌ترین و سریع‌ترین حالت منتقل می‌کند.

قلندر شریف ادامه داد: این بخش اتصال‌دهنده خطوط ریلی مشهد به حرم است که امسال حتما به بهره‌برداری خواهد رسید و زیر بار ترافیک خواهد رفت. حفاری خط سه در حال انجام و اتمام است و حفاری خط چهار نیز همزمان انجام می‌شود. امسال شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری در حوزه مترو و اتوبوس خواهیم بود.

سردار عبدالرضا عابد‌ نیز در این مراسم ابراز کرد: فاز نخست پروژه به طول ۶ کیلومتر دارای ۵ ایستگاه است که یکی از آن‌ها منتهی به حرم مطهر و باعث تسهیل دسترسی زائران به این نقطه مقدس می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: با بهره‌برداری از فاز نخست خط سه مترو مشهد این خط به خط یک، دو و در آینده چهار مترو مشهد متصل خواهد شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.